Dag 1 San José

13 december 2017 - San José, Costa Rica

Sneeuw in Nederland we kunnen er maar niet aan wennen zonder dat de hele infrastructuur ontregeld is voor een paar dagen. Dat resulteerde dus in een rij voor de dropoff vanuit vertrekhal 3 buiten via de corridor binnen naar vertrekhal 2 en dan zigzaggend met duizenden anderen geduld op de proef stellen. Dat lukt velen in het begin maar na een paar uur beginnen her en der de eerste snauwen te vallen. Ik dacht echt ruim op tijd te zijn, namelijk 4 uur voor vertrek, lekker relaxt denk je dan. nou vergeet het maar. Zonder eten, drinken en no way of shopping kruipt de laatste dropoff tijd voor bagage dichterbij en begin ik te beseffen dat ga ik niet halen. Of het vliegtuig zal wachten dat weet je niet. Ik ben natuurlijk niet de enige die naar Costa Rica wil. Maar toch wilde ik een uiterste poging doen dit vliegtuig te halen. Er gaan er maar 2 per week rechtstreeks. Dus me uit de rij geworsteld, via klm dame en selfservice toch bagage trachten in te checken. lukt niet tijd is voorbij. Helaas zegt ze u moet terug in de rij u gaat m niet halen. Mooi niet denk ik en schiet door naar service balie.Een andere klm dame ziet mijn boarding pass en checkt alsnog in en laat me door. Vlug door security en douane en op kousevoeten met met bergschoenen in de hand naar de gate.(die trek je niet zo makkelijk weer aan) Uiteindelijk toch nog half uur later vertrokken maar ik betwijfel of ik m gehaald had als ik was blijven staan. Denk t niet. En dat allemaal door de sneeuw!!!

1. Marianne Beringen:
    13 december 2017
    Hoorde gisteren op het nieuws dat er veel mensen op Schiphol hadden overnacht ivm vluchten die uitvielen. Hotels zaten vol, bedjes werden uitgedeeld, maar niet iedereen had dat in de gaten. Veel reizigers hebben ook gewoon op de vloer "geslapen" . Zal best een puinhoop geweest zijn daar. Fijn dat je t uiteindelijk toch hebt gered 👍🏼👍🏼. Lekker genieten van t mooie weer nu.
  2. Vriendin Ellen:
    13 december 2017
    O jeetje Hanneke, wat een start van jouw vakantie.... Gelukkig dat je geen schaap was en jouw eigen plan trok. Goed gedaan.
  3. Tonny:
    13 december 2017
    We zijn trots op je Hanneke. Goed assertief bezig geweest.
    Genieten nu.
    Groetjes Tonny en Bouke
  4. Zus Ellen:
    13 december 2017
    De aanhouder wint, Han. Maar geen relaxed begin van de vakantie helaas.
    De sneeuw is nu, na een regenachtige dag, bijna weg.
  5. Willy:
    Goed van je Han .Nu genieten
  6. Dennis:
    Veel plezier!
  7. Carine:
    14 december 2017
    Het is je lukt. Wij zitten hier inmiddels te verdrinken. Geniet er lekker van.