Laatste 2 dagen (5)

12 juli 2018 - Ithaka, Griekenland

12 juli-13 juli

Je bent er maar een week maar het voelt als 2 weken. We doen best veel. Vandaag echter kondigde ik aan om niets te doen en om mijn boek uit te lezen, wat te rommelen, te zwemmen en vast in te pakken. Mijn reisgenote had andere plannen, en dat mag, dus zij ging weer op pad langs de baai op zoek naar een ander strandje enzo.Ik bleef rondhangen in het appartement, balkon, zwembad en ging zelfs niet naar beneden. Ik had het daar nu wel gezien dus heerlijk gerelaxed.

Tegen de middag keerde Trudy terug en de laatste uurtjes hebben we bij het zwembad doorgebracht. Rond 6 uur liepen we naar beneden en gingen met de taxi naar het restaurant. We waren de enigen, dus alle aandacht. Het was heerlijk toeven daar en konden ook de zonsondergang aanschouwen. Met taxi terug en de laatste spullen ingepakt. De transfertaxi zou ons de volgende morgen om 06.15 ophalen voor de boot.

Vrijdag de 13e je moet maar niet bijgelovig zijn. Opgehaald met de taxi met nog andere ross gangers en naar de boot. Dit keer geen ferry maar een luxe gecharterde boot. Prachtig. De ferry zou te laat zijn om de vlucht te halen. Op tijd aan de kade op Keffalonia en weer verder met de bus naarhet vliegveld. Alles verliep allemaal gladjes en we vertrokken weer op tijd. Dat was een heerlijk weekje Griekenland. Ithaki is zeker voor herhaling vatbaar maar om te wandelen beter in April of Mei. Prachtig eiland, groen en fantastische uitzichten. We moeten er weer even op teren.