Op onderzoek uit (2)

8 juli 2018 - Ithaka, Griekenland

Na de eerste reis dag is het vaak even de boel verkennen en vooral niet teveel doen. Nu was ik op reis met mijn vorige reisgenoot Trudy die wat actiever van aard is dan ik. Maar ook ik wilde wel weten waar we nu waren beland dus op weg naar beneden en het plaatsje verkennen. Het was al behoorlijk heet. Wat drinken ergens en zullen we nu de baai verder lopen? Okay, dat werd een straffe tocht naar boven in de hitte. We zouden onderweg een soort bar  tegenkomen. Het was eigenlijk gewoon een appartementencomplex wat ook van Ross bleek te zijn  maar ik wilde dit persé  zoeken voor wat drinken. Gelukkig gevonden. Want inderdaad er was een barretje waar je wat kon drinken met uitzicht op de baai van de andere kant van Vathi en aan een zwembad. De rust en wat drinken was brood nodig. Wat water ingeslagen want we hadden er van tevoren niet op gerekend dat we dit zouden doen. Daarna verder door naar boven de heuvel op. Oh boy waar beginnen we aan. Gelukkig gaven bomen ons wat schaduw. Op de top aangekomen via wat bossige paadjes naar de andere kant van het eiland waar ons een prachtig uitzicht ten deel viel. Geen echt zandstrand, want alle strandjes zijn  met stenen maar toch mooi. En mooie zeilboten en luxe jachten, wauw.  Na nog een ander strandje bezicht te hebben, waar we helaas niet mochten uitrusten van de playboy daar, want het was particulier bezit, de terugtocht maar aangevangen. Dat was ons eerste "ochtendwandelingetje". Dat wordt nog wat.

's Middags lekker relaxen aan het zwembad, paar baantjes zwemmen en boek lezen, daar kom ik ook voor. In de avond weer down under voor een maaltijd en daarna weer puffend naar boven.

De 2e dag vroeg op want we wilden een wandeling doen met een oude kapel als doel. De berg weer op. Een andere dan.  Om 8 uur waren we op weg. Dat moet ook wel want Juli is eigenlijk geen goede maand om te wandelen.

Perachori is een bergdorpje en de weg er naar toe loopt in de schaduw.  Daar dan rechtsom naar de oude plaats Paleochori wat iver de flanken van de berg loopt. Prachtige uitzichten over Ithaki. Zeker de moeite waard. Geen haast hebben, stokken mee en een pet op. Kapel was niet meer in gebruik. Verderop was er een die nog wel gebruikt werd en later konden we zien vanaf beneden hoe hoog we waren geweest. Terug richting dorp was het eerste terras wat we tegenkwamen raak. Daar soort lunch genuttigd en toen weer terug naar ons stekje en verder relaxed gedaan.