13 Januari 2020

13 januari 2020 - Mohakhali, Bangladesh

Gisteren avond met een paar groepen op verschillende tijden naar Indiaas restaurant gegaan. Sommige kennen het eten in Aziatische landen al maar ik ben het niet zo gewend en ben voorzichtig. Vooral de kruiden, je hebt mild (Nl begrip heet) 🙄hot (heel heet) 😝en very hot (heeeeeeel heet) 🤢🤯. Gelukkig hadden ze ook iets zónder real spices maar dan nog springen de tranen in je ogen. Er zit nogal s een verdwaald stukje peper in. Ik heb Dosa gegeten. Een grote rol gemaakt van aardappel met daar in kip en wat groente en in mijn geval nootjes met dips van nootjes. Zie de foto. Erg lekker ook met het naan brood erbij.

Vanmorgen ontbeten. Uitgebreide keuze met werkelijk van alles. Dit hotel is meer gericht op business en toeristen van overal. 09.00 startten we met ons programma. Het gaat erom dat we in kleinere groepjes een project gaan opzetten op de manier zoals onze mensen dat doen van A tot Z. Dit om meer begrip en kennis te krijgen hoe dit nu tot stand komt en wat er voor nodig is. Ik zit in de groep women entrepreneurs bij een banghladeshi project dus hoe krijgen we de vrouwen erbij betrokken zonder de man voorbij de lopen. Het voert te ver dit verder hier uit de doeken te doen maar wel erg interessant en dit  is ook de rode draad in deze week. Morgen bezoeken we daadwerkelijk dat project waar we dan als groep verder mee kunnen.

Vanavond bezoek aan het kantoor hier en op het dak een BBQ. Zie foto's en video. Vlees toooooo spicy. Ik hield t bij sla, rijst een een worstje , veel water en cola. Morgenochtend vroeg op 05.30 voor ontbijt dan bus, vliegtuig naar t noorden.

1. Tonny:
    14 januari 2020
    Indrukwekkend Hanneke.
    Niet te veel afvallen daar hoor...hopelijk kom je ook iets minder gekruids tegen.
  2. Zus Ellen:
    14 januari 2020
    Lieve zus, ziet er allemaal indrukwekkend uit hoor. Lijkt me wel heel boeiend om met zo'n project bezig te zijn. Het lijkt me ook wel erg vermoeiend. Hopenlijk kan je er wel van genieten. Liefs je zussie