16 Januari Trip naar Bawal resort en pitch

17 januari 2020 - Gazipur District, Bangladesh

Vandaag hadden we een lange bustrip voor de boeg . Circa 3,5 uur rijden vanuit Dhaka, richting een national park. Daar was een resort met zwembad en een prachtig park eromheen zonder al die herrie en getoeter om je heen. Een waar walhalla voor je oren en geest.

Na de lunch brachten we de opgedane kennis in de field en fabriekvisits in stelling. Een voorbereiding voor een 3 minuten durende pitch voor vrijdag ochtend. Ons project om vrouwen van de pallyduths-mannen mee te laten helpen en zodoende meer inkomen te generen dmv een loyalty award systeem. We bedachten een toneelspel zonder woorden verteld door iemand van de groep. Op vrijdagochtend zouden we dit nog repeteren.

Na deze middag konden we even doen waar je zin in had. Zwemmen, lezen, relaxen, slapen etc. Ik heb een beetje rond t park gelopen en deze blog bijgewerkt. Toen  was t alweer diner time. Daarna weer naar mijn eigen honk. Genieten van de rust en op tijd naar bed.  Deze dagen zijn bijzonder enerverend.

1. Ellen:
    17 januari 2020
    Is Bopinc betrokken bij de fabrieken die jullie hebben bezocht?
    Gaat er iets gebeuren met het door jullie uitgewerkte project?
  2. Hanneke:
    18 januari 2020
    Alle projecten waar een pitch van is gemaakt (8) bestaan of start. Niet bij deze kleding fabriek wel een rijstfabriek en bij de field projects zijn we betrokken zoals de pallyduths en bij verkoop van een waterzuiveringsfilter voor gezinnen waar de andere groep in het zuiden was onder andere. Er zijn heel veel kleine kledingfabriekjes in erbarmelijke omstandigheden waar ook iets aan gedaan moet worden dmv bewustwording bij de kledingmerken en consument. Dat heeft in deze fabriek gewerkt.
  3. Ellen:
    18 januari 2020
    Dank voor jouw reactie. Ja, de slechte omstandigheden in kledingfabrieken zijn algemeen bekend. Ik zag H&M bij de logo's staan, dus dat zit denk ik wel goed. Goed dat je de foto's met ons hebt gedeeld. Maar hoe zit het met Primark? Ik denk dat de prijs in de winkels van Primark prevaleert aan de omstandigheden waaronder de kleding wordt gemaakt.
    Jij bent in ieder geval weer ervaringen rijker en je kunt - denk ik - terugkijken op een fantastische week. Dank voor jouw mooie verhalen en kleurrijke foto's. Leuk dat jij jouw ervaringen weer op jouw blog hebt gedeeld. Voor morgen een goede en veilige terugreis gewenst.