17 Januari Pitch time, meetings en afsluiting

18 januari 2020 - Luchthaven Dhaka, Bangladesh

Vanmorgen om 09.00 uur onze pitch oefenen. Eerst t ontbijt, wat hier overigens bestaat uit hetzelfde als lunch en diner of keuze uit  pancakes, omelet,toast en een fel oranje gekleurde zoete substantie wat een soort jam moet zijn. Alle andere gerechten zijn rijst, kip, bonen en groente en vaak met een groene peper die verdacht veel lijkt op onze spercieboon. Menigeen heeft zich daarmee vergist deze week en niet tot genoegen. Mijn hemel alsof er iets ontploft in je mond. Dus sindsdien onderzoek ik elk gerecht op verdachte groene stukjes, maar verwar het ook weer niet met groene paprika. Mijn voornaamste eten bestaat dan ook uit witte rijst kip en gekookte groente. Al het andere is veel te veel gekruid. Drank hebben ze hier niet althans niet officieel want ja islamitisch. Dus ik hou me bij cola wat ik anders nooit drink. Gelukkig is het hier minder zoet.

3x oefenen met ons toneelstukje op t grasveld voor de conference room en tijd opnemen. Na 3 keer was t 3 minuten en 30 seconden dus top.

10.00 start met alle 8 de pitches, vragen stellen en beoordelen. Wij waren op één na de laatste. De prijs was dat het team met het meest geloofwaardige, uitvoerbare en niet al te ingewikkelde startup de pilot mogen doen met euro 5000,-.Helaas wij zijn t niet geworden.

Na de pitch de lunch en daarna de mogelijkheid om onderwerpen in speciale sessies in te brengen en deze zelf dan te houden. Iedereen kon dan kiezen naar welke sessie je ging en elk duurde 45 minuten. Ik had mij voor HR sessie aangemeld omdat ik wilde weten wat er leeft op dat gebied en waar er behoefte aan was.  Gelukkig was mijn tafel best goed bezet en kwamen er goede suggesties en feedback op. Ook ik zelf kon nog een paar andere sessies bijwonen. Kortom een zeer geslaagde middag. Aansluitend hadden de mannen onderling een sessie en wij vrouwen ook. Dat kon over van alles gaan. Het was zeer waardevol, soms emotioneel maar mooi. Na het diner veel dankwoorden en kadootjes voor t Bangladesi team en anderen die hieraaan hebben meegewerkt. Dankwoord van de MD en Board en daarna werd er weer muziek gedraaid waarbij gedanst kon worden. Afrikaans, modern en zo wat.

Ik ging zo tegen half 12 naar mijn honk. Morgenochtend zijn er nog wat project meetings maar daar hoef ik niet bij te zijn. Alleen nog een gesprek met mijn huidige manager die normaliter in Kuala lumpur woont. Om een uur of 9 dus niet al te vroeg. Daarna koffer pakken en uitchecken.