Vertrek/aankomst Madeira

19 januari 2022 - Funchal, Portugal

Vertrek dinsdag 18 januari. Tijd zat eigenlijk maar je doet niet veel meer. Dus huppel je maar wat rond, voor de zoveelste keer naar de wc. Vreemd wel, ik heb zoveel gereisd maar toch nog een gezonde spanning. Mijn buuf "taxi"  naar de trein precies op tijd en in Utrecht overstappen waar de trein ook net aankwam. Kon niet mooier want t was best frisjes met mijn fleece en regenjack erover. Op schiphol nu voor t eerst van transavia mijn koffer zelf in moeten checken met het printen van de labels en al. Voelt toch anders eigenlijk. Net of je dus niet op reis gaat, zo gewend zijn we dat je koffers gewoon worden ingecheckt door een mens en die je dan een prettige reis wenst. Niets van dat al. Het was vrij rustig op de luchthaven en alle tijd voor een slow lunch. De lucht was grijs en mistig. Hoop dat t vliegtuig gaat want ik zag al diverse cancellations. Maar gelukkig off we go. Vol vliegtuig en na 4 uurtjes vliegen ben je al op Funchal. Had nog geen connectie met internet voor mijn al door de Madeira health organization verstrekte QR code maar ze doen niet moeilijk. Mijn telefoonnummer had ik al door moeten geven. "What's your phone number? Here,  we have your ID and code,  take a picture then you can show it on the next check outside".  Het was wel de mijne hoor  dus ze checken wel. Dan verderop nog een keer gecheckt en vervolgens op zoek naar mijn chauffeur.

Niet te missen. Met KOEIENLETTERS mijn achternaam op een bord. Fijn dat t werkt. Inmiddels is het hier een uur later dan in NL en t schemert al om 6 uur(7 uur nl tijd dus)

Busje reed snel naar plaats van bestemming Canico, 8km voor Funchal. Onderweg wel gezien dat zelf rijden hier geen optie is. Vreselijk steil en bochtig dus dat wordt m niet maar dat had ik al wel bedacht. Onderweg een local met panne op zo'n steile weg en niemand kon er omheen. Opeens kwamen overal mannen vandaan die even hielpen de auto aan de kant te duwen. Kijk dat bedoel ik dus, auto hier niets voor mij.

Bij het hotel opgewacht door aardige dame die me in gebrekkig engels e.e a. uitlegde en de rest komt morgen wel door de "Cure office ladies". Ruime kamer met uitzicht over de oceaan die flink tekeer gaat. Balkon en zitje. Kon nog net mee-eten en ik heb geen idee wat ik gegeten heb. Het is dus allemaal op Ayurvedische basis dus vegetarisch, en het smaakte op zich wel maar t zag er niet uit zal ik maar zeggen. Per dag krijg je een thermoskan vol met kruidenthee mee. Als je het consult met de arts heb gehad dan is dat speciaal voor  jou gemaakt. Nu stond er een op de kamer met wat algemene kruidenthee. Na het eten me even georienteerd op de locatie. Ik kreeg een pro forma therapie plan mee voor de 1e dag en daarna zou ik een volledige krijgen. Een yoga zaal, een chill out zaal waar ook de workshops worden gehouden. Morgenochtend is mijn 1e yoga class om 7.45. Dus voor t ontbijt. Wekker zetten dus!! Nu maar s pitten  wel wat vroeg maar voor mij was t 23.00 ipv 22.00. Kijken of t lukt.

1. Ellen:
    19 januari 2022
    Fijn dat de reis goed is verlopen. De foto's van de vegetatie zijn prachtig. Hoe is de temperatuur? Is het eten niet te spartaans? Het is wel vakantie hoor. Kijk uit naar jouw volgende update.
  2. Hanneke:
    19 januari 2022
    Temperatuur is rond 18 graden voelt beetje subtropisch aan. Absoluut niet koud wel veel bewolking en waterig zonnetje.