Boottochtje

11 september 2019 - Milina, Griekenland

Na deze wandeling gunde ik mezelf de dag erna rust en heb dan ook weinig ondernomen. Gelezen, wat kleinigheden gewassen, wat boodschapjes eigenlijk niets bijzonders. Mijn darmen en maag waren wat van slag dus ook met eten wat rustig aan. 's Avonds een vegetarische pizza en dat was t wel. De volgende dag had ik een boot excursie geboekt. Een hele dag op de boot door de pagastische golf met een paar keer aanleggen waar je kon zwemmen en op Trikeri eiland een hapje eten. Ik ontmoette bij de haven 6 anderen die ook mee gingen allemaal van Ross holidays en ook de overige mensen die al op de boot waren. Dus een man of 20 met kapitein en bootsman. Gezellig aan de klets aan  boord.  Ongelooflijk blauwe zee en soms turquoise water. Heerlijke temperatuur om te zwemmen. Het was een zeer geslaagd dagje en op t eiland ben ik na de lunch nog even een wandelingetje gaan doen. De tijd was te kort om naar het klooster te lopen en die was toch dicht maar gewoon even om wat foto's te maken. Daarna weer teruggevaren naar Afissos en Kala Nera om  mensen weer af te zetten en omdat wij als laatste aan boord gingen, werden wij ook als laatsten weer bij Milina afgezet.We waren nog maar met 7 man plus de crew aan boord. Onderweg nog  dolfijnen in de verte gezien. Tegen half 8 waren we weer terug. Heb gelijk maar wat gegeten aan de kade voor ik terugliep naar Rafaela.

Donderdag de laatste dag. Rustige ochtend en in de middag nog gewandeld langs de weg de andere kant op tot aan een taverne waar ik de lunch gebruikte. Even wat verder nog gelopen maar er was niet veel meer te zien en ik wilde op tijd terug zijn. Ik had een tafeltje geboekt voor vanavond bij restaurant En Plo waar een live  optreden was van een Rebetika duo, dat zijn oorspronkelijke Griekse liederen met bouzouki en gitaar. Het was erg mooi en ik had front seat buiten aan de kade. Helaas was het eten minder. Ik had zwaardvis besteld maar die was vreselijk droog. Ik kreeg t echt niet weg en dat was jammer want t was het duurste wat ik gegeten heb die vakantie. Maar de muziek was goed. Ik maakte t niet te laat want de volgende ochtend werd ik om half 6 opgehaald richting Volos dat duurde 2 uur en zigzaggende wegen. Niet lekker op je nuchtere maag. Via Keffalonia gevlogen en rond 2 uur s'middags weer veilig op Schiphol geland. Tegen 4 uur thuis. Wat gáát zo'n weekje toch weer snel. Maar wel even lekker genoten, relaxt en 3 boeken gelezen. Wanneer is de volgende reis?