Airlie Beach -Noosaville

5 oktober 2016 - Noosaville, Australië

1-10 oktober 2016
Op 1 oktober erg rustig aan gedaan. Het uitzicht in Moorings bnb is prachtig dat moet gezegd en een gezellig optrekje. Ook Sandra en haar man en dochter doen hun best het me naar de zin te maken en vinden het vervelend dat ik me niet zo lekker voel.Tsja dat is all In the game. In de middag nog een beetje shaky naar het centrum gelopen om eerst de refund te regelen bij het kantoor waar de Solway Lass de zaken laat behartigen. Ik hoop ervan terug te horen. Daarna een gezonde lunch genomen, wat simpele boodschapjes gedaan en rustig weer teruggewandeld. Voor de avond had ik iets voor in de magnetron bedacht. Zo'n rijsthapje. Niet veel maar genoeg. Spullen gepakt want de volgende ochtend was het weer richting vliegveld, een kleine dat heet Prosperpine of Whitsunday coast . Sandra had voor mij de pickup geboekt en ik hoefde niets te betalen, want de tv deed het niet dus compliments van het huis. Nou dat scheelde 20$ dus meegenomen. De rest van de middag in de schaduw op terras doorgebracht.
Volgende ochtend verwarring want 2 oktober bleek New South Wales waar Sydney onder valt wel met zomertijd mee te doen maar Queensland waar ik nu ben niet. Alleen niet alle smartphones wisten dat dus mijn Samsung was een uur verschoven, dus bleek een uur te vroeg voordat ik werd opgehaald. Dus dat werd nog een uurtje hangen. Verder ging transfer prima, inchecken had ik al gedaan en verliep verder okay. Wie kwam ik daar tegen? Weer het Duitse echtpaar op weg naar Sydney. Ik heb maar niks gezegd over mijn claim want op t boekingskantoor hadden ze gemeld dat ze wel degelijk geboekt hadden voor een shared cabin en niet double want die was er niet meer. Mogelijk krijgen ze nog een naheffing.

Mij op Brisbane gemeld bij de bus transfer. Dat is hier toch wel uitstekend geregeld. Er zijn legio shuttles in Australie die je overal naar toe brengen mits je van tevoren boekt. Alleen stond op mijn ticket terug ook domestic en dat moet international airport zijn. Ik vroeg dat aan een mede reiziger die meer bekend was met t systeem en hij zei dat international wel 2km verderop was. Er zal wel een andere transfer zijn ook maar als het simpeler gelijk kan. Dit werd zonder probleem gewijzigd. Blijkt dat ik ook door-to-door had kunnen boeken dus weet niet waarom dat niet is gedaan. Ik moest nog van busstation naar resort zien te komen. No worries dus......bij een overstappunt zei de chaufeur dat ik dat gewoon aan de andere chaufeur moest doorgeven en zo geschiede. Was wel niet officieel, dwz zal voor t laatste stukje wel meer hebben moeten betalen maar no worries. Hij bracht me wel even. Kijk dat maakt zo'n land nou heerlijk. Geen gezeur, niet moeilijk doen, geïnteresseerd in waar je vandaan komt en hoelang je er al bent. Als je dan zegt ben al 6 weken aan het rondreizen dan hebben ze alleen maar respect voor je dat je dat doet en waarschijnlijk al meer van het land gezien hebt dan zij. No worries mate. ......

Hoe het ook zij, blijkbaar hebben die 6 weken zijn tol geëist want die nacht werd ik werkelijk hondsberoerd. Ik zou de volgende dag met een 2 daagse toer mee naar Fraser eiland maar dat werd m niet. Beroerd als ik was heb getracht de organisatie te pakken te krijgen om me af te melden. Moest ik eerst mijn mobile re-chargen, dacht dat ik nog genoeg had. Niet dus. Uiteindelijk iemand aan de lijn die het door zou geven en mij later heeft teruggebeld. Later de receptie ook laten weten dat ik niet was vertrokken. Ik wist dat ik mijn spullen daar had kunnen laten en dat t niet verhuurd was. Gelukkig maar. Maar ik had niets in huis natúúrlijk en of ik een dokter nodig had. Maar toen bleek ook nog dat het een public holiday was. Dat zou duur worden dus ik zei dat ik t aan zou zien. Wel waren ze zo lief wat boodschapjes voor me te halen zoals brood, boter, jam en kaas. Kon ik in ieder geval nog iets eten als ik al iets zou eten. Geen fijn begin van een tijdje "vrij" te zijn. Volgende dag beetje beter naar toch naar arts gegaan waar ik antibiotica kreeg en oordruppels want had een fikse oorontsteking. Ik hoor aan een kant sinds de vlucht ook niets meer en kan mijn oren niet klaren, doet te zeer. Ik hoop dat de medicijnen snel hun werk doen want dit is waardeloos. Ik had mijn vlucht al uitgesteld van 7 naar 11 oktober (en wat een vooruitziende blik) en wat ben ik blij dat ik niet de 7e al weer weg zou moeten. Moet er nog niet aan denken nu. Ik hoop dat ik nog even van deze plaats kan genieten want ik heb er nog niets van gezien. Zo zie je maar ook ziek zijn hoort erbij. Gelukkig niets ernstigs alleen maar vervelend. Ben nog niet veel waard nu. Maar ik hoop dat t snel opknapt en ik er nog een leuk einde aan kan breien!

Mijn reis loopt ten einde. Aan de ene kant is het goed geweest zo. Aan de andere kant is er nog zoveel te zien en te beleven, maar nu even niet. Wellicht toch nog een keer? Wie weet. Een land met veel verschillende gezichten, letterlijk en figuurlijk. Variëteit genoeg. Veel gezien, geleerd, beleefd. Een ervaring rijker in alle opzichten.

Ik laat het verslag hier even bij en zal nog wat foto's uploaden als het lukt. Lieve mensen, dank voor al jullie leuke reacties voor en tijdens mijn reis. Dat was fantastisch. Sommige mensen hier vroegen me al wat ik t mooiste vond en dat is echt niet te zeggen. Ik heb zoveel gezien en het moet allemaal nog landen. Ik zie jullie vast binnenkort op een verjaardag of ander bezoek. Dus tot dan zal ik maar zeggen en......
no worries..... tot gauw.Liefs Han

1. Marianne Beringen:
    5 oktober 2016
    Hoop dat je gauw opknapt en nog een paar dagen kunt genieten. Goeie reis naar huis straks Hier nog niets te melden over de geboorte van onze tweede kleinzoon want trekt z'n eigen plan en is nu bijna twee weken te laat.
    Lieve groet, Peter en Marianne
  2. Ton:
    5 oktober 2016
    Beterschap en hopelijk nog een paar heerlijke laatste dagen. Goede reis naar huis! Liefs, Yvonne
  3. Rien:
    5 oktober 2016
    Nog een kleine week zo kan je het ook bekijken. Geniet nog van de andere cultuur en het eten, de hollandse kost staat hier morgen al gepland hutspot ja het is hier nu guur en winderig maar wel volop zon en 16 graden dus je snapt wat je te doen staat...
    goede reis en tot in Odijk of Woudenberg.
  4. Carine:
    5 oktober 2016
    Hoi, ben benieuwd naar alle verhalen. Tot gauw. Liefs Carine.
  5. Willy:
    5 oktober 2016
    Hoi Han .Hoop dat je toch nog even kunt genieten .Goede reis terug en tot ziens.Liefs uit Apeldoorn
  6. Ellen:
    7 oktober 2016
    Gaat het alweer beter? Wij zien elkaar weer in Odijk. Liefs.