Weekje Ithaki, Griekenland (1)

6 juli 2018 - Ithaka, Griekenland

Vertrek naar Ithaka, via vlucht naar Volos en dan eiland Keffalonia waar we verder moesten per boot. Om 1 uur s'nachts op, kwart voor 2 taxi naar Schiphol vertrek om half 5. Alles verliep prima. We kwamen aan om uur of 10 en reden met een kleine bus in een uurtje naar de andere kant van Keffalonia waar de boot zou vertrekken naar Ithaka. Alleen die boot vertrok pas rond een uur of 3 en we kwamen daar aan tegen half 12. Dus dat wordt wachten in het kustplaatsje. Heerlijk weer, beetje rondgelopen en een lunch genuttigd dan kom je de tijd wel door. Tegen 3 kwam de ferry boot en wij met onze bagage de boot op. Bagage konden we beneden aan het auto dek laten. Even lekker uitwaaien aan boord voor een half uurtje. Toen de boot weer af waar taxi's klaarstonden om ons weer naar de andere kant van dit keer Ithaki te brengen in ongeveer een minuut of 20 naar onze accommodaties. Daar kwamen we aan rond half 4, eindelijk. De reis heeft zo'n 14 uur totaal geduurd. Dat voel je wel op den duur. Prima appartement boven in het dorp Vathi met uitzicht over de baai. Via trapstraatjes kon je naar beneden naar de haven. Uiteraard moet je je ook weer naar boven, dat valt wat tegen zeker als je wat wijn op hebt. Maar het uitzicht blijft de beloning.