Intermezzo-Troyes-Montfey

11 april 2024 - Montfey, Frankrijk

Donderdag 11 april

Heerlijk dagje in Troyes gehad. Was goed weer. Stadswandeling gedaan die je kon volgen middels metalen pijlen in de weg. Ik kwam langs veel kerken die Troyes heeft en ze zijn nog open ook. Dus toch even kijken. Soms mooi van lelijkheid van binnen. Maar t mooiste waren toch de glas in lood ramen. Dat is hier een kunst op zich. Ben ook in het museum Cite de Vitrail geweest-het glas in lood museum wat gehuisvest is in het oude Hotel de Dieu wat vroeger een hospitaal moet zijn geweest. Beneden kon je nog de oude apotheek zaal met allerlei dozen en potten bewonderen. Veel informatie ook zowaar in het Engels vertaald. Op de overige verdiepingen het verhaal van gebrandschilderde ramen en glas-in lood. Prachtig gedaan. Mooie documentaire erbij. Gezellige stad ook en beloopbaar.

Vandaag richting station. Het is niet gelukt een slaapplek voor vanavond op loopafstand te vinden. Er wordt niet gereageerd dus ga ik naar mijn slaapplek die ik voor morgen had en die ik verzet heb. Dus moet ik weer een afstand overbruggen. Tsja zo gaan die dingen. Het is niet anders.

Ben afgezet inde plaats waar ik dus niet overnacht en vandaar verder gelopen. Door het bos en langs de velden. Het heeft al een paar dagen niet geregend en de grond is nu  goed droog. Dat loopt een stuk lekkerder door t bos vooral. En dan die gele velden. Zo'n mooi tapijt van geel zie je nergens. Het is niet goed op foto vast te leggen want t geel is onwaarschijnlijk hel geel alsof de zon schijnt en die scheen amper vandaag.

Ben bij de airbnb beland. Een heel groot huis waarvan ik de boven verdieping voor mezelf heb. En morgen heb ik ook al een plek geregeld. Ik hou er niet van op pad te gaan zonder dat ik weet of ik aan het einde van de dag een plek heb. Vanmorgen hebben ze eindelijk 3x gebeld maar ik hoorde steeds niks. Toen heb ik zelf teruggebeld. Antwoordapparaat.  Gezegd (in t engels) dat ik inmiddels al voorbij ben en geen kamer meer hoef. Ja hoor s dan moeten ze maar eerder reageren. Bovendien scheelt me dat wel een dag. Ook weer meegenomen.

1. Trudy:
    11 april 2024
    Mooi dat gele tapijt van koolzaad en ook fraaie plaatjes van Troyes.
  2. Rosalie Botman:
    Hoi Hanneke
    Leuk om te lezen over Troyes en de kerken die open waren! en mooi dat je zo leuk bezoek had aan het museum van glas in lood en een apotheek. Je hebt al weer een heel stuk gelopen eerst met je vriendin en nu alleen .super 👍 Groet van Rosalie
  3. Meriam Peek:
    11 april 2024
    Yeah!!! You Just go your own way!!!!

Jouw reactie