Etappe Bazancourt-Reims 25.6km

31 maart 2024 - Reims, Frankrijk

Zondag 31 Maart

Na een heerlijk groente maaltje met (uiteraard) weer frites terug naar ons hotel dat le Moderne heet. Nou was dat waarschijnlijk zo in 1924 maar niet in 2024 maar goed. Het was een sobere kamer maar met een bed en heerlijke lakens en een dekbed erop. Oh wat kun je dan genieten van zoiets na een nacht op plastic en vlieseline. Ik heb dan ook geslapen als een blok en volgens Meriam ook een bos omgezaagd. Zal t wel nodig hebben gehad. Vanmorgen was t hotel zelf uitgestorven maar dat wisten we. Aan de overkant was een boulangerie waar we hebben ontbeten. Toen rond half 9 weer de rugzak op en gaan. De eerste 10 km over de weg. Zowaar kwamen we ineens een toiletje tegen. Je gelooft t niet maar die was te gebruiken en zelfs met papier. Dat kwam mij goed van pas. Daarna kozen we toch een kortere weg door t weiland. Heel in de verte zagen we Reims al liggen maar dat duurde toch nog lang eer we daar waren.  Weer baggeren door t slijk der aarde. En dat op 1e paasdag. We ploeterden voort-hadden soms een kilo aan klei extra mee te zeulen en of t nog niet genoeg was begon t echt te regenen. Niet dat miezerige wat we helaas de hele week al hadden maar echt vol in de wind en regen in je gezicht. In Beteny een voorstadje van Reims in een overdekt portaaltje van een kerk even gerust. Kwam erachter dat ik mijn zitmatje kwijt was. Dat ligt nog in het hotel. Balen. De laatste 3.5km naar Reims doorlopen over de weg totaan de kathedraal. Daar mijn stempel gehaald bij de dame van het genootschap. De kathedraal is groots-donker en koud maar toch wel even een emotioneel momentje voor beiden ieder op haar eigen manier.

Na dit bezoek weer 2.5km verder naar ons onderkomen waar we moe maar voldaan in de jacuzzi konden zakken om bij te komen.

1. Lucie:
    1 april 2024
    Nou die laatste twee dagen, toch pittig hoor rond de 23/25 km. Knap gedaan dames. Zal na vandaag weer even wennen zijn Han, om alleen verder door te wandelen . Zet 'm op, het gaat je lukken en hopelijk is het weer wat vriendelijker. Mireiam een goede terugreis toegewenst en thuis lekker bijkomen. Liefs Lucie
  2. Tonny:
    1 april 2024
    Knap gelopen van jullie beide ! Hier wordt het weer wat zachter, en ik duim dat het voor jou ook wat vriendelijker wordt Hanneke. In ieder geval droger !
  3. Hermien:
    1 april 2024
    Knappe prestatie van jullie, door weer en wind brrrrr. Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken onderweg. Succes Hanneke, alleen verder gaat jou lukken!

Jouw reactie