Etappe Ronfey-Chablis-Saint-Cyr-Les Colons

14 april 2024 - Saint-Cyr-les-Colons, Frankrijk

Zondag 14 april

Gisteren een schitterende maar ietwat saaie dag. Rustig gelopen in de stralende zon. Heuvel op heuvel af met steeds in de verte ergens een dorp tussen de immer aanwezige gele velden en wijngaarden. Dorpen lijken vaak leeg en verlaten of het leven speelt zich voornamelijk binnen af. Wel heeft bijna 1 op de 2 Franse huishoudens 1 of meer honden rondlopen en blaffen je vervaarlijk toe als je langsloopt. Gelukkig nog wel achter hekken. Ik weet niet wat ze te bewaken hebben hier want zo rijk ziet het er allemaal niet uit. Uiteindelijk weer een provinciale of departementale grens overschreden. Ik ben in Bourgogne beland en nu zelfs in de plaats Chablis. Helaas geen wijn voor mij nu want dat zou erg hard aankomen hoewel ik een goed koud glas Chablis wel erg zou waarderen. Maar kleine flesjes hebben ze hier niet helaas. Dus die ga ik thuis wel kopen om te proosten op mijn prestatie.  🍾🥂Leuk plaatsje wel met uiteraard erg veel wine tastings en bars.

Vandaag zondag een wat relaxter dagje. Wat later op dan anders omdat ik pas om 4 uur bij het volgende adres terecht kan en ik maar 11km hoef te lopen. Dus ik gun mijn voeten iets meer rust. Als een echte Française even naar de boulangerie om 8 uur om een ontbijtje en iets voor de lunch te halen onderweg. Bleek dat ze al een markt aan t opbouwen zijn. Gezellig. Ik tegen uur of 10 weg de markt op. Cafe au lait op n terras. Daar zie je mensen al om half 11 aan een glas wijn!! Beetje rondgesnuffeld en toen was t tijd om te gaan. Dwars door de chablisranken. En het was warm. Geen zonnebrand bij me dus maar een handoek om de  bovenarmen. Geluncht in Courgis met mijn  vers gebakken baguette met kaas uiteraard. Tegen 3 uur bij het adres waar Muriel mij verwelkomde. Er is zowaar  een soort loungeroom en apart een slaapkamer. Toilet en badkamer op de gang. Ziet er netjes uit. Om 7 uur is het diner. Beneden denk ik. En ze wilde  voor me wassen ook. Service top. Nog 2 dagen te gaan.🤗

1. Meriam Peek:
    14 april 2024
    Zooo wat een drukte onderweg! Leuk om dat ook eens mee te maken!
    Houd vol Han en succes morgen in t wat koudere weer. Maar daar draai jij je hand niet meer voor om!!
  2. Willy:
    14 april 2024
    Wat een mooie verhalen .Ik geniet ervan.
    Zo kun je meer dan je misschien denkt
    Wat zal je eigen bed weer fijn zijn .groetjes Willy
  3. Han:
    14 april 2024
    Heel Chablis en omstreken was op de markt leek het wel😎.
    Ik kijk al uit naar mijn eigen honk- ja😊
  4. Carine:
    15 april 2024
    Ik bewonder je. Zo ver lopen. Je gaat het nog missen dat buiten zijn in de natuur en de rust.
  5. Hanneke:
    15 april 2024
    Kwestie van het ene been voor t andere. De rest gaat vanzelf. Goede mindset en vooral als je iets heel graag wilt dan kom je er altijd one way or the other 😊.
  6. Judith:
    15 april 2024
    Gaat goed met jou! Je houdt goed vol. Heel knap. Kou, regen, modder en nu weer warmte. Pff.
    Nog even en dan ben je er weer.
    Groet!

Jouw reactie