Etappe Saint-Cyr-les-Colons -Arcy-sur-Cure

15 april 2024 - Arcy-sur-Cure, Frankrijk

Maandag 15 april

Vroeg op weg om 8 uur al want weer 20km voor de boeg en ik weet niet wat t weer doet.  Het was grijs en 10 graden kouder dan gisteren. Ik zette er flink de pas in. S'morgens lukt dat beter dan in de middag. Bovendien dit keer weinig colles-dat zijn stevige heuvels. Dat loop een  stuk relaxter. Om 10 uur al in Cravant alwaar zelfs een bar-tabac open was. Curieus  de bakkers en alles dicht op maandag maar wel een bar open. Het is maar welke levensbehoefte je verkiest. Na een grande cafe au lait en toiletbezoek zag ik dat hij ook flesjes drinken en blikjes had. Een appelsapje gekocht. Ik zag een baguette liggen en ik vroeg heel brutaal of ik misschien een stuk mocht hebben -(want bakker dicht) geen probleem en hij sneed er een stuk af en overdwars doormidden zodat ik m kon beleggen. Zo,  lunch ook weer geregeld. Kaas heb ik nog zat. Wat foto's gemaakt in dit plaatsje wat ik eerst over wilde slaan. Goed dat ik dat niet heb gedaan. Rest van de route  ging voornamelijk door het bos, omhoog en omlaag.  Zon brak door en ik kreeg t knapjes warm. Tussenlaag weer uit en in T-shirt. Dat had ik niet moeten doen want het begon stevig te waaien. Uit t noordwesten dus frisjes. Fleece dan maar weer aan maar tussenlaag bleef uit. Ik kwam zo tegen half 4 aan bij de bnb. Maar op kloppen en bellen en telefoon werd niet gereageerd. Overbuurman kwam naar buiten en zei dat ze thuis moest zijn want de auto stond er. Hij achterom.  Niemand te zien. Misschien slaapt ze en bonste nog s op de deur. Ja hoor deur ging open. Clotilde keek inderdaad wat slaperig. Liep voor me uit achter het huis om en liet me mijn grote huiskamer en slaapplek zien. Bestemd voor max.4 personen en heb ik even alleen. Typische locatie half in een kelder gebouwd. Dat was wel te voelen. Verwarming zou met houtkachel moeten. Nou ja dan ga ik er maar vroeg in met meer aan dan normaal. Toen ontdekte ik ineens dat ik mij  thermosfles kwijt was. Shit. Hoe kan dat nu. Ik had vlak voor ik t dorp in liep nog even gezeten op n bankje. Waarschijnlijk is ie uit de rugzak gegleden. Dat was niet al te ver hier vandaan. Ik ben erg gehecht aan t ochtendritueel van koffie na zo'n 1.5@2 uur dus ik weer stuk terug. Ja hoor daar lag ie achter de bank. Weer terug dus vandaag zal ik de 23km wel hebben aangetikt.

De een na laatste adventure food opgewarmd. Kip curry. Smaakt prima. Thee erbij want meer heb ik niet. Van Clotilde had ik wel brood gekregen. Daar kan ik in ieder geval morgenochtend en evt de lunch meedoen. Ik heb nog Brie en Emmentaler. Rijstwafels met chocolade. Komt helemaal goed. Koffie en thee en water daar kom je best een eind mee. De  broek voelt inderdaad wat losjes maar ik verwacht er niet al te veel van. Morgen de laatste etappe en dan zien hoe ik thuiskom.

1. Zus Ellen:
    15 april 2024
    De laatste loodjes zus. Zet hem op. En hopelijk hoef je niet via Parijs.
  2. Tonny:
    15 april 2024
    Wat ben je een geweldig eind gekomen Hanneke ! Ik ben trots op je. Ik duim dat je morgen , je voorlopig weer laatste dag het weer mee hebt. Het weer is behoorlijk van slag nu.
    Succes !
  3. Ans Jonker:
    15 april 2024
    Geniet van je laatste dag pelgrimeren Hanneke!
  4. Lucie:
    15 april 2024
    De laaste dag gaat je vast lukken! Je hebt al heel wat doorstaan. Kleed je goed op het natte en koudere weer en dan daarna:home sweet home, dikke knuffel zus
  5. Trudy:
    16 april 2024
    Mooi dat je de voorlopig laatste etappe gaat lopen en zonder blessures zo ver bent gekomen.complimenten.
  6. Hermien:
    16 april 2024
    De laatste loodjes, hoop dat ze niet zwaar wegen. Succes 🍀
  7. Femke van Werkhoven:
    16 april 2024
    Super om al je verhalen te lezen! Succes met je laatste loodjes en de terugreis!
  8. Ton:
    16 april 2024
    Vandaag "La Grande Finale" vooruit je kunt het. Ondanks alle ontberingen heb je volgens mij geweldige tijd gehad

Jouw reactie