Etappe Enines-Hanret via Boneffe

2 oktober 2023 - Hanret, België

Soms als de wegen saai zijn, er geen eind lijkt te komen aan de weg denk je waarom doe ik dit eigenlijk ook al weer?

Nicole en John vlamingen die in Wallonië zijn komen wonen runnen de chambre d'hote waar ik gisteren aankwam. Aardige mensen en leuke gesprekjes. Er was geen warme maaltijd bij dus wel gisteren provisorisch de adventure food geprobeerd. Maar mijn dompelaar past niet hier in t stopcontact. Geaard wel maar niet met een uitsparing voor een pin die ze hier wel hebben. Dus geen gekookt water. Ik wilde de hosts niet meer storen s'avonds. Dus gebruik gemaakt van de heetwaterkraan. 10 minuten laten staan en wat roeren. Toen brak mijn spork(vork en lepel ineen). Gelukkig had ik er 2 meegenomen. (Je weet maar nooit) Het was pasta met zalm en wat kruiden. Goed te eten als het heet zou zijn en t was teveel. Je hebt wat in de maag. Wat gelezen en toen oogjes toe. Muisstil is t hier s'nachts. Maar ik was te moe om goed te kunnen slapen.

Vanmorgen werd ik gefêteerd op n uitgebreid ontbijt met gebakken ei, broodjes, zelfgemaakte jam en koffie. Nicole wees me hoe ik vanuit hun achtertuin het voetpad kon nemen wat uitkwam op de  Ravel. Dat is een wegennetwerk voor voetgangers en fietsers. Geasfalteerd rechttoerechtaan. Veel in schaduw maar weinig te beleven verder. Maar het eerste stuk s'morgens vroeg en de zon net op dan weet ik weer waarom ik dit doe. Heerlijk fris s'morgens en zowaar mijn pijnlijke voeten gisteren waren weer opgeknapt. Dat viel weer mee want daar was ik bang voor.

Ben wat omgelopen want bedacht dat ik via Boneffe wilde waar een abdij zou zijn. Nou was die niet te zien achter muren. Wel een kerkje wat er kennelijk ook bijhoorde maar dicht natuurlijk kortom behoorlijk frustrerend. Onderweg door dit landschap zijn akkers vol met bieten en mais en nog iets wat er gestaan heeft maar al is geoogst. Velden vol tot de horizon. Grote windmolens ertussen. Deze regio in Wallonië heet haspengouwen. Geen horeca onderweg, nergens. Kleine gehuchten +kerk maar geen kroeg oid. Blij met mijn thermosfles heet water voor koffie onderweg. Brood had ik meegekregen +banaan en een chocobroodje. Ergens tussen de velden zonder schaduw mijn lunch veroberd. Hoop dat de dag morgen wat prettiger loopt. Nu in een alleraardigst chambre d'hote weer. Kamer met aparte zitgedeelte en badkamer. Weer bijkomen na zo'n 15km.

1. Zus Ellen:
    2 oktober 2023
    Je hebt er in ieder geval mooi weer bij. En mooie slaapplaats zo te zien.
  2. Trudy:
    3 oktober 2023
    Ziet er heel vredig uit en tot slot een leuke overnachtingsplaats.
  3. Tonny:
    3 oktober 2023
    Ha Hanneke, weer leuk om te lezen. En petje af wat je in je eentje zo weg wandelt !
    En al een beetje glooiend.