Etappe Granchamps-Chateaux-Porcien 20km

29 maart 2024 - Château-Porcien, Frankrijk

Vrijdag 29 maart

Nadat we gisterenavond knusjes onder een dekbed op de bank naar the Passion hadden gekeken op mijn mobiel, gingen we daarna weer onder de wol. Vanmorgen was ik vroeg op en in de weer met afwas, schoenen toonbaar maken en ontbijt. Dan konden we op tijd vertrekken richting chateaux-porcien zo'n 20km verder. De officiële route ging weer door t weiland maar week niet veel af van de route over de weg . We kozen vandaag de makkelijkste variant. Wel saai van die wegen over glooiende heuvels met hier en daar een koolzaad veld en dan weer een dorpje. Weinig vermeldingswaardig. We schoten wel op en om 3 uur waren we al jn chateau  porcien alwaar we de sleutel bij de Carrefour moesten halen. We kregen de code mee en we dachten allebei dat het een sleutelkastje was dus met een echte sleutel. Maar nee na 3 x proberen, 1x bellen begrepen we dat je moest duwen. Tsja zo duidelijk was t niet voor ons. Een cle is een cle. Een simpel onderkomen type gemeentelijk onderdak. Alleen gaan ze er dan wel vanuit dat je een slaapzak bij je hebt en handdoek. Het eerste had ik niet tweede wel. Meriam geen van beide dus dat wordt even behelpen. Wel liggen er wegwerp onderlakens en kussenslopen op de plasticmatrassen. 8  slaapplaatsen en vooralsnog zijn we alleen. We gaan t zien. Eerst uitrusten en daarna ergens eten.

1. Trudy:
    29 maart 2024
    Al lekker op weg naar Reims dames. Mooi.
  2. Willy:
    30 maart 2024
    Luxe kom je weinig tegen merk ik .Hoeveel dagen ga je nog lopen.?
    Toch prettige paasdag hopelijk met veel zon
  3. Han:
    30 maart 2024
    Geen luxe zeg maar, dat had ik ook niet verwacht. Maar sons is t wel erg spartaans. Ik loop verder vanaf Reims nog ca 2 weken
  4. Tonny:
    1 april 2024
    Zo Spartaanse is het wel een echt Passie verhaal.

Jouw reactie