Etappe Baye-Sezanne

6 april 2024 - Anglure, Frankrijk

Vrijdag 5 April

Vandaag een zeer karig ontbijt van geroosterd (dus oud) stokbrood met soort van zelfgemaakte jam met een ondefineerbaar kleurtje en smaak. Sapje en koffie of thee. Dat terwijl de bakker 2 huizen verder zit. Je moet pelgrims niet al te veel verwennen kennelijk. Dus na bepakt en bezakt te zijn ging ik wel naar de bakker voor een croissantje en een ficelle. Dat is zo'n heel dun stokbroodje. Gevraagd of ze t in 2 wilde snijden dan kon ie in mijn rugzak.

Het was droog vandaag. Het pad begon langs een rivier,  toen een oude spoorbaan die ik heel lang kon volgen. Het pad was redelijk te doen. Daarna werd het weer velden voor zover je kon kijken maar omdat het open terrein was, was de grond iets droger. Hier en daar een dorpje of gehucht.  Als je denkt dat er daar een winkeltje is ofzo of op zijn minst een cafe of boulangerie, vergeet het.  Ze zijn er niet. De dorpjes zijn oud, vaak vervallen of huizen staan op instorten. Er wonen voornamelijk oudere mensen want de jeugd heeft er niks en trekken weg. Ieder gerespecteerd dorp heeft wel een Mairie ofwel een gemeentehuis die dan 2x per week open is. Dat zijn wel vaak mooie oude gebouwen. Een kerk-die zie je al van verre -hebben ze ook. Alleen is er niemand om ze te bemannen en  doet 1 curie 40 dorpen aan. Het platteland loopt dus leeg en dat is jammer. Na zo'n 20 km kwam ik in Sezanne aan en moest even wachten op de host. Die kwam met haar fiets aan en ging de sleutel halen van mijn verblijf. Een zolderetage zeer fraai ingericht en heerlijk bed. Na douchen, omkleden toch even de stad in voor boodschappen en geld. Meestal  moet je de particuliere hosts cash betalen dus dat moet je wel bij je hebben. Spijtig had ik maar 1 nacht hier het leek een leuk stadje. Lekker aan gekeuteld in mijn  optrekje voor 1 nacht. Morgen weer 20km voor de boeg.

1. Zus Ellen:
    6 april 2024
    Mooi optrekje. De temperatuur wordt beter. Moet ook niet te warm worden natuurlijk. Wel fijn voor de verandering. Slaap lekker zussie
  2. Trudy:
    7 april 2024
    De plaatjes blijven fraai. Je had een soort 'monnikenontbijt'.

Jouw reactie