Etappe Chateau Porcien-Bazancourt 23.6 km

30 maart 2024 - Bazancourt, Frankrijk

Zaterdag 30 maart

Gisteravond bij de plaatselijke snackbar een saucisse gegeten met friet erbij. Niet echt gezond maar veel anders was er niet. Restaurant gesloten helaas want Goede vrijdag.

S'avonds yahtzee gespeeld met een wijntje  erbij en toen het avontuur aangegaan om zonder laken en dekens met je eigen spullen een behaaglijk nestje te bouwen. Ik had bedacht mijn lange regenjas te gebruiken en mijn benen door de mouwen maar dat leek geen succes. We hadden de boel flink warmgestookt dus t was eigenlijk veel te warm binnen. Maar s'nachts zou de verwarming weer afkoelen. Dus toch weer wat aangetrokken en de handdoek over de benen en mijn vest over me heen. Het onderlaken was zo'n weggooi ding lijkt beetje op vlieseline. Dat scheurt natuurlijk gelijk als je je om wilt draaien. Ik heb wat ruzie gehad vannacht. Ik werd vanochtend nog beroerder wakker dan toen ik erin ging. We hadden weer onze gebruikelijke ochtend routine. Heet water opzetten voor de thermosflessen en de koffie en thee. Rijstwafels met pate, boursin, brie of jam. Yoghurtje erbij. Niks meer aan doen. Aan de overkant bij de bakker iets voor bij de eerste koffiestop gehaald. Brood wordt hier verder heel snel oud en is voornamelijk wit dus niet handig voor de darmpjes.

Het werd een saaie en lange miezerige tocht vandaag maar we liepen gestaag in een goed tempo. De foto's zeggen genoeg. Uiteindelijk tikten we 23.6km aan en warer wij voor 3 uur al in Bazancourt. Morgen is t Pasen dus van alles gesloten en we  kunnen ook geen ontbijt krijgen hier dus daar moeten we zelf voor zorgen. Straks boodschappen doen en kijken of er nog wel een fatsoenlijk restaurant open is. Ik kan niet wachten op een heerlijk bed met lakens en een dekbed.

1. Trudy:
    30 maart 2024
    Nu een keer een saaie wandeldag, maar wel goed doorgelopen. Complimenten dames!
  2. Karine:
    31 maart 2024
    Ik wens jullie een fijne maar vooral droge Pasen.

Jouw reactie