Etappe ESCH- Middelbeers

21 juni 2023 - Spoordonk, Nederland

Ik besloot nogmaals een etappe met 2 overnachtingen te doen dus dat werd ietwat meer planning. Eerst zorgen voor slaapplekken en daarna hoe ga ik weer naar t punt waar ik geeindigd ben. Op 20 juni reed ik naar Boxtel in de middag. Er was zwaar weer op komst dus ik ging bijtijds weg. Ik had een Airbnb geboekt in Boxtel zelf zodat ik s'morgens heel vroeg op pad kon. Het was toen erg warm. De kamer was n tuinhuisje en privé. Prima verder maar ik kon er geen maaltijd bereiden dus ik had zelf een salade mee en een zakje soep. Voor de ochtend had ik bij Jumbo een beker yoghurt met muesli gekocht. Ik had immers de auto bij me dus kon de overbodige spullen in de auto laten.

Met de auto reed ik s'morgens om half 7 naar Boxtel en parkeerde de auto op n plek waar ik dacht dat het vrij parkeren was. In heel Boxtel kon je maar 2 uurtjes parkeren ook bij t station. Heel vreemd. Anyway toch bij Appie Heyn geparkeerd en we zien wel. Moest m toch ergens kwijt. De buurtbus stopte vlakbij en reed maar 1x per uur. Dus om 10 voor half 8 zat ik in de bus naar Esch en om om kwart voor 8 liep ik in de heerlijke koele ochtend het schelpsymbool van t Jacobspad weer te zoeken die ik snel te pakken had. Het beloofde een warme dag te worden en het eindpunt was in Spoordonk. Het pad liep grotendeels weer door het Groene Woud een mooi natuurgebied en door de Kampina in Noord Brabant. Tegen 10 uur ging ik op zoek naar een koffiestop. Helaas niet langs de route dus wel een omweg. Maar dan smaakt de koffie (of 2) met een overheerlijk gebakje wel erg lekker. Daarna weer een heel stuk door de prachtige kampina met zijn heide gebied en vennetjes. Geweldig mooie route. Maar warm die dag en dan loop je minder snel. Uiteindelijk kwam ik in de middag in Spoordonk aan en ik was wel op maar moest nog een km of 2. Ik kwam voorbij een terras en snakte naar een koel glas drinken. Dus ik heb daar zeker een half uur uitgerust. 2 radlers 0.0 en bittergarnituur later begaf ik me op weg naar de b&b  ouwe skuur waar ik totaal uitgeblust aankwam. Ik ben gelijk op bed gaan liggen om bij te komen. Ik had 35000 stappen op de teller staan. Eigenlijk heb ik die dag geen fatsoenlijke lunch genoten en om weer op weg te gaan voor avondeten zag ik niet zitten. Het gebakje en de borrelhapjes waren mijn eten en ik had nog een zakje soep daar deed ik t maar mee. Morgen zie ik wel. De b&b was keurig. Mooie tuin met zitjes. Koffie en thee vrij te pakken en ander drinken uit de koelkast tegen betaling. Ik sliep op de zolder in een ruime kamer met douche en toilet voor mijzelf op de gang. S'morgens een uitgebreid ontbijt wat ik me heerlijk liet smaken inclusief een gekookt eitje. Rond uur of half 9 denk ik was ik weer op pad. Ik zou richting Vessem en daar overnachten maar daar zag ik vanaf. Het was te ver voor mij die dag. Dat ging m niet worden. Dus de eindbestemming werd Middelbeers om vandaar de bus te pakken naar Best station en dan naar Boxtel. Ik kwam aan in Middelbeers en liep naar t centrum waar de bus zou komen en zag dat ie mogelijk al voorbij was. Er gaat er maar 1per uur maar ik had geluk hij was 5 minuten te laat. De buurtbus is van Bravo ofwel Brabant vervoert. Kleine bus voor 8 personen. Na ca 45 minuten in Best uitgestapt-trein naar Boxtel van 7 minuten en toen de auto weer in voor een uur. Dat was mijn 2e training lopen met bepakking voor 2 nachten. Mijn heupen voelden dat wel mijn voeten niet zozeer en ook mijn schouders niet. Dat etappe lopen heeft wel voordelen om langzaam te wennen aan meerdagen te lopen en nu nog met een (kleine) rugzak.