Etappe Givet -Mazee 17km

24 maart 2024 - Viroinval, België

24 maart

Gisteren zijn we ca 2km buiten t centrum van Givet in  een troosteloos industrieterrein bij een budget Ibis hotel beland. Dat had ik geboekt want goedkoop. Het is toch best een dure hobby. De eerste nacht slaap ik toch al waardeloos. Meriam knorde lekker rustig maar ik kon de slaap niet vatten. Kwam ook door de vette maaltijd bij McDonald's want verder was er niks fatsoenlijks in de buurt of je moest weer tig km  lopen en daar heb je dan geen zin meer in na een dag reizen.

Erg vroeg het bed in want meer was er ook niet te doen in dit gat. Beetje internet (slecht bereik) tv alleen frans natuurlijk dan maar podcast of muziek in met je oortjes in de hoop dat klaas vaak langs komt.

Vanmorgen rond half 8 op, douchen en naar beneden voor ontbijt wat boven verwachting wel goed was. Daarna weer terug om de boel weer in te pakken en om 09.00 uur waren we weer op pad. Het was frisjes maar de zon scheen dus dat zag er al meteen aardiger uit. Terug in Givet zochten we naar de aanwijzing met n schelp of iets dat er op leek maar vonden niks. Volgens de kaart moesten we langs de maas dus dat hebben we een groot deel gelopen maar op n gegeven moment liepen we echt langs de weg waar veel auto's langs reden. Loopt niet fijn. We vroegen ons af of dit wel goed was maar terug wil je ook niet.  Na een behoorlijk aantal kilometers en een regenbui konden we eindelijk een secundaire weg nemen richting Aubrives. Dat liep een stuk lekkerder. Tegen 12 uur vonden we langs de maas en bankje waar we ons meegebrachte warme water konden gebruiken voor een kop koffie. Niet echt heet meer maar t is wat. Verder weer richting Hierges met een prachtig uitzicht op n kasteel. Een heel oud stadje met 1 familie restaurant waar we neerstreken om daar de warme maaltijd te gebruiken. In Mazee zou niks zijn dus beter nu. We hebben n heerlijke brochette met kip gegeten, champigons en gepofte aardappel. En ik heb  mijn eerste stempel in Frankrijk te pakken. Bovendien kwam er zowaar een mede pelerin voorbij (pelgrim) die onze rugzakken zag. Jorg uit Keulen die even bleef kletsen. Bleek dat we vandaag op dezelfde plek zouden overnachten. Dus die zien we straks weer.

Na de voedzame maaltijd verder maar nu berg op. Stuk zwaarder. Door t bos en toen kwamen we Jorg weer tegen die ook fout was gelopen en weer stuk terug was gegaan omdat de weg daar te gevaarlijk bleek.  Wij hadden ook ergens een afslag gemist. Toen maar dwars door t bos en naar de doorgaande weg. Dus eigenlijk via een andere weg zijn we toch uiteindelijk bij onze overnachtingsplek gekomen waar we Jorg al zagen staan. We werden verwelkomt door Marie Lareppe die de chambre d'hote runt. Tijdens een glas bier met Jorg buiten op de trap werden onze bedden opgemaakt. Buiten even wat gekletst totdat t te koud werd. Verder is er niks hier. We slapen onder princesse dekbedjes(zie foto). Vanavond hopen we nog warm water te krijgen voor wat soep en wat andere hapjes die we bij ons hebben. Blij dat we de warme maaltijd al hebben gehad. Morgen weer een lange route.

1. Judith:
    24 maart 2024
    Weer goed bezig jullie. Ik stap net in, dus alle foto's even bekeken. Gaat onmiddellijk kriebelen! Ondanks combi lijden en genieten. Hoop dat je vooral véél geniet en gezien de foto's lukt dat heel goed.
  2. Zus Ellen:
    24 maart 2024
    Dat lijkt me wel vervelend, als je niet weet of je wel de goede route hebt. Maar jullie zijn op weg. Hopelijk wel lekker slapen onder die prinsessen dekbedden, haha.
  3. Willy:
    24 maart 2024
    Goed Han .Leuk verhaal zo beleef je wat .Groetjes en geniet van het volgende avontuur.
  4. Vilmara:
    26 maart 2024
    Hé Han, je kunt een glimp opvangen van de ware geest van de Camino. Toevallige reisgenoten vergroten deze mooie ervaring. Niet de dekbeddenovertrekken te onderschatten.. -:))

Jouw reactie