Lac Settons-Anost
4 september 2024 - Anost, Frankrijk
3 september
Ik loop een beetje achter met schrijven-maar soms ben ik zo moe dat het er even niet van komt. Het slapen in de cabane wilde niet zo vlotten maar dat lag niet aan de cabane maar aan mijn lijf. Mijn spieren branden zo in mijn rug en bovenbenen dat ik daar t meest last van had. Dus ik kon mijn draai niet vinden. Maar het bed lag prima en ik kon door t raampje boven mij kijken naar de sterren (mits ik mijn bril op had). Uiteindelijk wel in slaap gevallen en s'morgens rond 7 uur riep de natuur nodig dus gelijk maar de douchespullen erbij en naar het toiletgebouw. Hierna mijn ontbijt in dat pagodegebouw. Was speciaal gedekt voor mij. Toen ik terug ging vroeg ik of ik warm water mee kon krijgen en of het mogelijk was wat brood voor onderweg. Ze was alleraardigst en kreeg t zo mee. Spullen weer ingepakt en me afgemeld bij de receptie. Ik kon een heel stuk langs het meer lopen en had er flink de pas in. Ik had na een uur al 5km erop zitten maar dat kon makkelijk het was hier natuurlijk nog vlak. Hierna heb ik voornamelijk op de GPS gelopen en niet volgens de route omdat mijn accommodatie aan de andere kant van het meer lag. Anders zou ik een heel eind om moeten. Het was aardig weer niet te koud of te warm. Goed te lopen. Het einddoel die dag was Anost. Een wat groter dorp met supermarkt. Maar eerst naar de gíte communale. Dat is het gemeentelijk onderdak zeg maar wat meestal vrij goedkoop is. In dit geval was t n huis tegenover het hotel aan de achterkant. De dame van t hotel ging me voor. Hier is de keuken en deze kamer is voor jou. Ik vroeg of er nog anderen waren. Nee je bent helemaal alleen. Krijg ik een sleutel? Nee hoor dat hoeft niet alles blijft open of jé kunt de kamerdeur op slot doen. Je bent toch alleen. Ja dus....duh....Het beviel me niks in dat huis. Ongezellig, alleen felle lampen en het was veel te warm. Maar goed even liggen -toen wat spullen gewassen en overal te drogen gehangen want tsja ik ben toch alleen. Naar de super-hmm ook niet je dat. Geen zakjes cappuccino wel gewone koffie zakjes. Dan dat maar. Verse tomaat, ui, blik spaghetti en yoghurt. Vooruit 1 zakje chips en een biertje (0.5!) Moet allemaal op vandaag. Muziekje erbij voor de gezelligheid. Franse chansons natuurlijk. Je maakt r maar wat van. Het bed was, wat zal ik zeggen, type springveren en wel heel erg doorgezakt. Niet best voor een goede nachtrust. Wel onderlaken en met mijn lakenzak meer dan warm zat. Blij dat ik hier maar 1 nacht ben.
Ik had een boulangerie gezien dus s'morgens dacht ik na t ontbijt ga ik daar even langs. Mooi niet. Stond te koop. Weer pech. Enfin toch mijn voorraadje aan kunnen vullen.
Foto’s
1 Reactie
-
Trudy:4 september 2024Je hebt in elk geval eten kunnen scoren.

