Pau/Lons- La Commande 20km

6 mei 2026 - La Commande, Frankrijk

5 mei

Gisteren avond lekker gegeten in het restaurant van het andere hotel. Waar ik sliep was zeg maar een goedkoper variant zonder faciliteiten. €40,- was nog minstens  €20,- teveel maar goed. Douche en bed was okay. Half 8 ontbijt en half 9 liep ik weer de buitenwijk uit richting een luxe wijk tot ik weer in het bos was. 5km later Lescar. Niks open behalve kerk en bakker. In de kerk een verbaasd  Jacobusbeeld. (Zie foto) Grappig wel. Bij de bakker een sandwich ( coupé en deux ) en verder teveel tijd kwijt aan toilet zoeken. Uiteindelijk gevonden.

Half 1 regenbui. Ik had net de halve sandwhich op. Kon schuilen onder een afdakje. Verder tot aan Artiguelouve door t bos met blubber en weer miezerde het. Tegen 3 uur aan in La Commande een gehucht waar een pelgrimsherberg is en kerk uiteraard. 6 mensen kunnen er terecht. Ik kwam weer het Franse echtpaar daar tegen Anne en Dominique. Daarmee deel ik  de gîte. €13,- pppn. Geen geld. Voor eten moet je zelf zorgen. Kon wel iets kopen dus blik met mexicaanse salade. Koude hap maar makkelijk te bereiden. Ook weer simpel. Morgen Oloron-Sainte-Marie. Daar slaap ik ook in een pelgrimsherberg waar A& D ook slapen. Aardige lui maar ik kan niet alles verstaan. Ze gaan door tot de top, Col du Somport.

Foto’s

3 Reacties

  1. Erna:
    6 mei 2026
    Hij kijkt wel heel verbaasd, jij lekker onderweg, hopen dat het weer je komende week meezit. En goed eten als het lukt, gooi er maar wat centen tegenaan dan is het minder erg als het een keer tegen zit😅
  2. Trudy:
    6 mei 2026
    Verbazing wellicht over alle pelgrims die de kerk aan doen. 😉
  3. Wijnie:
    7 mei 2026
    Ik hoop echt voor jou dat het weer snel op knapt,en dat de zon de boel een beetje opdroogd! Je zult verlangen naar een lekkere warme maaltijd,die brandstof heb je hard nodig,Han! Succes met lopen!

Jouw reactie