Etappe Namen-Godinne

5 oktober 2023 - Godinne, België

3 oktober

Opgewacht door Ann-in haar oude huis met uitzicht op de stad. Omdat ik geen puf meer had om naar een restaurant in de buurt te gaan en Ann geen maaltijden meer deed voor pelgrims ( ze ontvangt er meer dan 100 per jaar) deed ik me tegoed aan mij  eigen meegebrachte droog maaltijd bobotie.

Nu wel heet water erbij-even laten staan en je hebt een maaltijd. Prima te eten. Zaten alleen rozijnen in,  ai die heb ik er maar uitgepikt en aan de kant gelegd. Verder geen bijzonderheden. Ik ging vroeg naar bed want er was verder weinig te doen. S'morgens 8 uur beneden en ontbijt stond al klaar. Bij Ann hoefde ik maar 15,- Euro af te rekenen want pelgrims onderdak. Het goedkoopste ever en niet zuinig naar mij hoor. Mocht van alles mee enzo. Na t tandenpoetsen rond half 9 weer op weg via de rivier de Sabre naar t punt waar de Maas samenkomt. Een wirwar van bruggen waar je je app wel nodig hebt om te zien of je op t goede stuk zit. Geen zin in kilometers extra.Toch nog gauw even langs de kathedraal maar die viel wat tegen. Was meer alleen basiliek en er stond van alles voor. Verder loopt de hele weg langs de Maas-een route voor fietsers en wandelaars (velo et randonneurs =route ravel) en dat is wel gaaf. Ik had er goed de spurt in. Het was een aardig stuk te gaan vandaag naar Godinne waar ik de volgende overnachting had. Foto's ervan zeggen genoeg.

1. Ellen:
    5 oktober 2023
    Met Henk, Ik lees ook jouw verhalen.
    Petje af voor wat je aan het doen bent, ikzelf ben al bekaf na 12 km lopen.
    Je bent eigenlijk bezig met de wet van de vrije voeten ( doen wat je wilt ongeacht de wereld om je heen)
  2. Zus Ellen:
    5 oktober 2023
    Wat een foto’s. Mooie plaatjes hoor. Goed wandelweer zo.
  3. Trudy:
    5 oktober 2023
    Weer een mooi stukje verder gekomen.