Darwin, Cairns en Port Douglas (Queensland)

24 september 2016 - Port Douglas, Australië

Dag 25-28

Even wat bij geschreven over de afgelopen dagen en het vorige verhaal bijgewerkt met foto's en meer stories.

Maandag 19 september. Vandaag dagje vrij zal ik maar zeggen. Pas van avond vlieg ik naar Cairns dus kan Darwin even bekijken op mijn gemak. Dwz hop on hop off bus dan want het is veel te warm om teveel te lopen. Het is broeierig hier en je lijf laat gelijk het vocht verdampen wat je tot je neemt. Ik loop regelmatig met handdoek of hamamdoek om mijn nek. Daar is geen waaier tegenop gewassen. Ik kan ook niet meer zeggen of het van buiten of binnen komt. Het komt van overal en loopt met straaltjes langs je lijf. Dat zijn wij niet gewend. Veel drinken ja, het gaat vanzelf. Bovenin de bus lekker doorwaaien. Het eerste museum bekeken over alles over de staat Northern Territory. Niet in de laatste plaats omdat het er lekker koel is maar omdat het me was aangeraden. Mooi museum inderdaad. Ik heb inmiddels overigens al bijna alle staten in Australië gehad, New South Wales, Victoria, South Australia, Northern Territory en straks Queensland. Het enige wat ik niet aan doe is West Australië , Perth en Kimberly enzo. Nu weer terug de bus in. Het regende en niet zo'n klein beetje. Bovenin werd je gelijk gewaterstraald zowat dus toch maar beneden. De Wet ( tegenovergestelde van de Dry, ze kennen hier maar 2 seizoenen) was volgens sommigen al aan het opbouwen en begon eerder dan men dacht. Bij de werf er weer uit en geluncht. Wat rondgewandeld en laatste stukje met de bus. Terug naar hotel en wachten op de shuttle naar de airport. Vertrok om half 8 naar Cairns en zou daar door geregeld vervoer naar accommodatie worden gebracht. Ik kwam daar tegen half 11 s'avonds aan. Verwelkomt door Marlies. Kreeg wijntje aangeboden en werd een en ander uitgelegd en toen werd ik alleen gelaten. Ruime kamer en moest erg mooie omgeving zijn maar zag dat de volgende ochtend pas.

IMG_0461_resized_resized IMG_0466_resized-2_resized het uitzicht en bnb

Dinsdag 20 september. Ontbijt boven op het terras met prachtig uitzicht over Cairns. De bnb ligt iets buiten de plaats in een villa wijk vlakbij de botanic gardens. Lekker rustig aan vandaag. In de middag naar winkelcentrum gelopen, geluncht en naar de botanic gardens.Het avondeten beperkte ik door in een supermarkt een salade te kopen en wat yoghurt en at ik in de bnb op.
Woensdag 21 september pick up voor een dagje boot, incl snorkelen of duiken. Het laatste zeker niet het eerste misschien. Een catamaran waar 80 man aan boord waren, veel jong spul maar ook minstens 10 man aan bemanning voor duiken, snorkelen, lifeguard en schipper. Nou ik heb een klein beetje mijn angst overwonnen en héb wat gesnorkeld én vissen gezien maar niet zo lang. In de middag na de lunch de glass botom boot maar dat viel erg tegen. Overigens vond ik het onderwater gebeuren hier lang zo mooi niet als in de brochures staat. waarschijnlijk is het deel waar dat wel zo is verboden voor toeristen want er wordt veel beschadigd. Einde middag weer terug met een ervaring rijker. Maar ik zou toch liever eerst in Nederland wat les hebben in de ademhaling techniek enzo voordat ik alleen met zo'n ding het water op durf. Nog teveel paniek.

IMG_0482_resized-2_resized IMG_0488_resized-2_resized
Inpakken voor de volgende dag want ik zou worden opgehaald met een bus om naar Port Douglas te gaan waar ik 4 nachten ga verblijven. In die tijd wel 2 tours.
Donderdag 22 september. Pick up verliep goed en op tijd en voor ik het wist stond ik voor de deur bij Pink flaming resort waar ik een soort villaatje voor mezelf heb, pool in de buurt en op 20 minuten lopen de plaats met wat winkeltjes en de zee. Heerlijk even relaxen vandaag.

IMG_0634_resized_resized      IMG_0529_resized_2_resized IMG_0608_resized_resized IMG_0604_resized_resized
Vrijdag 23 september. Op mijn document stond ophalen 5.45 dus ik was vroeg uit de veren. Helaas, bleek nadat ik om 6 uur gebeld had, dat het 08.45 moest zijn . Lekker dan. Baal, baal..Nou ja vroeg op was ik al gewend. Busje met een man of 12, discovery tour Mossman Gorge, Daintree rivier en nationaal park en cape tribulation.
Dag begon wat zwaar bewolkt maar klaarde gelukkig op. Wandeling over een board walk, een pad wat hoger ligt zodat de bosvloer gespaard blijft, en je de vegetatie goed kunt zien. Er groeit hier wat elders al is uitgestorven. Ik denk een walhalla voor biologen. Wij gewone stervelingen zien een bos met uitzonderlijke varens en hoge bomen en palmen met uitstulpingen enzo. Steve onze gids legde er het een en ander over uit en dan begin je het wel te zien. Wat uitzicht punten verder bekeken alvorens we naar onze lunch plek gingen een uitzonderlijk restaurant waar we een overheerlijke maaltijd voorgeschoteld kregen met uitleg over de vele soorten tropisch fruit wat je hier tegenkomt. Erg leerzaam. In de middag naar cape tribulation alwaar captain Cook in 17 honderd zoveel schipbreuk leed en er een tijd moest blijven alvorens hij verder kon. Erg mooie zandstrand nu en mooi uitzicht. Je begrijpt niet hoe hij het de kaap van ellende kon noemen maar ja het weer zal wel anders zijn geweest. Terug in mijn paradijsje rond kwart voor 6. Zaterdag lekker dagje niks doen. Ook eens heerlijk. Morgen een walkabout met aborigine gids oftewel een wandeling door het woud met uitleg over bush medicijnen enzo meer. Ik ga nu weer even boekje lezen en genieten.

1. Willy:
    24 september 2016
    Hallo Han .Heerlijk dat je een paar dagen vrij bent .Geniet van alles .liefs Willy
  2. Bouke pinkmeet:
    24 september 2016
    Heerlijk om jouw verhalen zo prikkelend over te krijgen. Wat een avonturen en wat een uithoudingsvermogen onder die omstandigheden. Petje af. Het lezen alleen al vind ik inspannend genoeg. Fijn om jezelf vandaag een rustdag te gunnen.
  3. Jos:
    24 september 2016
    Gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren!
  4. Rikki:
    24 september 2016
    Ik begrijp dat je jarig bent, dus van harte proficiat Hanneke! Boeiend verslag... en een aantal indrukwekkende foto's.
  5. Carine:
    24 september 2016
    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Hoera, Hoera, ......... Een heel fijne dag gewenst.
  6. Judith:
    25 september 2016
    Net iets te laat, maar toch gefeliciteerd met je verjaardag.
    Schitterende foto' s van Aboriginal tekeningen trouwens. Wat heb je op je verjaardag gedaan? Volgende episode van je verhaal. Liefs.
  7. Ria:
    25 september 2016
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Verder wensen we je nog een hele fijne tijd toe!!!!
  8. Dennis:
    25 september 2016
    Hoi Hanneke, van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag! Groetjes van ons allemaal. Dennis
  9. Chris:
    25 september 2016
    Hoi Hanneke, gefeliciteerd en een prettige dag. Nog hele fijne dagen en geniet er nog van.
  10. Jolanda Velthoen-Reedijk:
    25 september 2016
    Hoi Hanneke, gefeliciteerd met je verjaardag. Nog veel plezier en vakantie-avontuur in Australië.
    Groetjes van ons alle drie uit Capelle.
    Jolanda, Mark & Lonneke.
  11. Ton:
    25 september 2016
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag down under!
  12. Tonny:
    26 september 2016
    Ha Hanneke,
    Gefeliciteerd met je verjaardag van ons.
    Heb je je zelf getracteerd op een kangoeroe steak of is dat niet je favoriet.
    Leuk om je verhalen te volgen en de foto's te zien. Wat onderneem je veel !
    Groet Tonny en Boike