Port Douglas naar Whitsundays

27 september 2016 - Airlie Beach, Australië

25 -27 september
Zondag 25 september.
Zou gewoon een dag als alle andere moeten zijn maar toch is dat het niet echt. Via appjes, e-mails, sms jes en de blog werd ik gefeliciteerd. Leuk al jullie reacties vanuit het verre Nederland, Portugal en Frankrijk en waar al niet .. fantastisch dat jullie ook op deze dag aan mij denken. Dat doet me goed, want ook al ben je veel tussen mensen toch zo af en toe even alleen vind ik nu ook wel weer even lekker. Op mijn verjaardag ging ik op walkabout,dwz dagtour met aborigine gids. Speciale culturele tour. We waren maar met 4 man (Duitse , 2 uit Frankrijk en ik) in een landrover. Ook weer richting rainforest daintree, maar toch weer anders. Veel verhalen gehoord van Juan die zijn verhalen via zijn grootouders door vertelde. Hij was weliswaar half skin zoals ze hier zeggen dus mixed met een blanke maar toch wist hij veel van de natuur en de bush planten en de zee te vertellen. We zijn zelfs met speer op pad geweest om krabben, mosselen of schildpadden te scoren maar helaas, niet vandaag. Vond ik niet zo erg hoor maar was wel leuk om zo te lopen tot aan het rif toe. Anemoon gezien, dood koraal en levend zacht koraal, kleine krabben enzo. Lunch in het huis van zijn ouders waar hij een verzameling heeft van allerlei werktuigen zoals men die vroeger gebruikten. Maar ook grote schelpen en schildpad schilden die ze ooit hebben gevangen. Aborigines mogen daar waar er genoeg zijn wel vangen. Een van 200 kilo voedt een heel dorp. Tijdens lunch ook tropisch fruit geproefd. Na de lunch een stuk door rainforest gewandeld maar ergens anders dan voorheen, we kwamen bij de gorge waar we konden zwemmen. Even koud wel maar daarna heerlijk. Toen weer terug naar de landrover en op terugweg richting accommodatie. Deze avond mezelf getrakteerd op een duurder etentje en daarna weer de boel inpakken. Volgende dag weer weg uit dit paradijsje. Met pickup busje richting Cairns, een overnachting daar en dan vliegen naar Hamilton eiland, ferry oversteek en dan boarden voor een 3 daagse toer met een zeilschip. Daarna ben ik uitgetoerd geloof ik en hou ik even vakantie........eh......uitrusten van alles en even bijkomen.

IMG_0638_resized_resized IMG_0666_resized_resized IMG_0647_resized_resized IMG_0672_resized_resized IMG_0690_resized_resized IMG_0668_resized_resized

1. Carine:
    27 september 2016
    Wat een luxe op vakantie tijdens je vakantie. Geniet ervan.
  2. Schoonzus Wijnie:
    27 september 2016
    Wat een prachtige reis maak je toch, en hele mooie foto's,plaatjes om jaloers op te worden! Rust nu maar even lekker uit!