Steaming Hot Singapore

28 augustus 2016 - Singapore, Singapore

Dag 1-3
Vlucht met Singapore Airlines verliep zonder problemen. Dankzij een prettige reisgenoot met een stoel vrij in ons midden hadden we de ruimte en gespreksstof voldoende om ons even bezig te houden voordat iedereen om ons heen de luiken dicht deed of filmpjes gingen kijken.
De reis duurde daardoor minder lang al blijft ca 13 uur toch 13 uur maar je zit comfortabel. Bij aankomst even wachten op de shuttle naar het hotel. Even kort tukje doen want het was inmiddels uurtje of 7 in de ochtend. Het bed was aangenaam en moeilijk om eruit te komen maar heb mijzelf gedwongen toch op te staan rond 10 uur en de stad in te gaan.
De regen waarmee ik ontvangen werd was opgehouden en het stomen was begonnen. Wat een hitte. Toch nog erger dan in Nederland als t al benauwd is. Nu weet ik ook waarom er zoveel shopping mals zijn
Om tussendoor even adem te halen!!
Op een hop on hop off bus gesprongen. Alleen maar on gezeten en niet off. Bovenin open en daar waaide het zo af en toe en de eerste indrukken van deze stad over me heen laten komen. Hoge moderne gebouwen met tussendoor wat oud IMG_0495_resized_1   IMG_0547_resized_1

origineel Engelse optrekjes zoals Raffles hotel en St. Andrews Cathedral waar ik zondag stukje dienst heb bijgewoond. Zaterdag ook de moskee bezocht en een Indiase tempel die helaas gesloten bleef. Van de buitenkant was ie ook al imposant. Gardens at the bay is heel bijzonder en vooral s' avonds.

IMG_0530_resized_1  IMG_0529_resized_1  IMG_0562_resized_1IMG_0539_resized_1IMG_0540_resized_1IMG_0559_resized_1  IMG_0525_resized_1

Dit is een park met diverse kassen waar je in kunt. Maar ook erbuiten is het al de moeite waard. De tuin zelf is vrij toegankelijk. Even hapje gegeten daar en om 8 uur (wist ik niet) zouden de "bomen" aangaan maar het bleek een sound and light show. Echter op t moment supreme hield mijn camera het voor gezien.
Batterij leeg geen reserve mee. Dan naar met mobiel. Heel mooi met op de achtergrond het imposante Marina Sands hotel en de Flyer. (soort reuzenrad) Leuke manier om de avond door te komen en met mij honderden anderen op een weide. Daarna weer terug en ik belandde in een koele shopping mal. Alle beroemde merken zijn er te vinden maar dat is niet aan mij besteed. Ik kon echter nergens een uitgang richting straat vinden om een taxi naar t hotel te pakken. Dwalend in deze gigantische mall wees een vriendelijke man die mijn wanhoop denk ik zag, mij de weg naar de taxi stand.
Op zondag een voettocht richting Bay (op een hop bus wachten duurt te lang en hoewel er stadsbussen in overvloed zijn heb ik me niet verdiept in het OV systeem) naar het Merlion (half leeuw half meermin) wat hét symbool van de stad is. Weinig westerse toeristen vooral veel Aziatische. Waarom alle jonge vrouwen allemaal los lang haar hebben in deze hitte is me een raadsel. Rest van de bevolking voornamelijk jong, in shorts en teenslippers en allemaal een mobieltje in hun hand. Vast geen Apple☺
Singapore river cruise genomen om de stad vanaf het water te bekijken en toen was het tijd terug te keren naar het hotel. check out time 3 pm. Gauw douchen en inpakken hoewel de vlucht pas vannacht gaat. Maar hier in het hotel kun je heerlijk afkoelen. Sydney zal ongetwijfeld koeler zijn.

IMG_0502_resized_1    IMG_0510_resized_1  IMG_0511_resized_1

1. Ellen:
    28 augustus 2016
    Mooi dat je goed bent aangekomen en een voorspoedige vlucht hebt gehad. Je bent al behoorlijk actief geweest. Goede reis naar Australië gewenst.
  2. Zus Ellen:
    28 augustus 2016
    Heet zussie, klinkt allemaal al erg spannend. Best veel gedaan. Maar ja, als je maar anderhalve dag hebt, wil je ook wel wat zien. Nu maar weer bijkomen in het vliegtuig op weg naar Sydney.
  3. Carine:
    29 augustus 2016
    Jij hebt niet stil gezeten. Wat een indrukken. Nu begrijp ik die moeie voeten van je. Mooie foto's.
  4. Schoonzus Wijnie:
    29 augustus 2016
    Lange vlucht, maar gelukkig tijd genoeg om Singapore te verkennen, zo te zien erg mooi! Nu weer verder naar Sydney, veel plezier daar!
  5. Ria:
    31 augustus 2016
    Mooi dat het allemaal goed verlopen is. In Singapore al aardig wat gezien. Super mooie reis en geniet ervan!
  6. Vriendin Ellen:
    31 augustus 2016
    Wat een belevenissen. Kijk maar uit met die slangen en spinnen. Jouw foto's geven een mooie indruk. Heb je wel tijd om al die indrukken een beetje te laten bezinken? Veel foto's maken, dat zal helpen.
  7. Ton:
    31 augustus 2016
    Wat een gewekdige belevenis is dit nu al. Prachtige foto's en al heel veel gedaan in korte tijd!
  8. Tonny:
    31 augustus 2016
    Klinkt allemaal heel goed je ervaringen. Ik krijg ook weer wat heimwee naar Australië.
    Zeker bij je mooie foto,s.
    En fijn dat je reis goed verlopen is.
    Veel plezier