Dag 4 (15 december) San José

18 december 2017 - San José, Costa Rica

Vandaag vrijdag en moet ik verkassen naar andere kamer. Ik had Magnolia en nu Dalia. Alle kamers hebben hier bloemen namen. Vanavond komt de rest en deel ik mijn kamer met een reisgenote. Aangezien ze laat komen zal het een korte kennismaking zijn. Beetje rustdag gehad vandaag. Geen zin om weer de stad in te gaan of museum te bezoeken. Beetje in park en omgeving hier gelopen en tegen half 1 taxi genomen naar de andere kant van de stad om met oud collega Rebeca te lunchen. Dat was een gezellig weerzien. Terug tegen half 3. De stad in en uitkomen is een ramp. Verkeer staat steeds vast, teveel auto's en stoplichten. Volgens de taxi chauffeur zijn er ca, 8000 taxi's alleen al😯. Dus wonen hier is niet iet echt gezond. S'avonds hoorde ik muziek en toen bleek dat er op vrijdag avond live optreden was van iemand met een orkest band en wat instrumenten. Hij zong heel behoorlijk en ik besloot om in het hotel te eten. Had ik ook wat om naar te kijken 😄. Was erg lekker. Het eten dan.....Na morgen ga ik meer van costa rica zien. Kan niet wachten.

dag 5 (16 december) San José
Vandaag de rest van de groep ontmoet en zo op t eerste gezicht lijkt het me wel een gezellige groep. Trudy heet mijn kamergenote en zij is hier met een bevriend stel. Nog 3 dames alleen en 1 man en de rest met twee (man/vrouw, vrouw/vrouw) totaal 20 man. 5 mannen en 15 vrouwen. Na het welkomswoordje gingen degenen die wilden met de reisleidster Iris mee. Ik deed dat ook ondanks dat ik het eea had gezien maar zo kon ik wat mensen uit de groep leren kennen. Goede keus. Ook nog wat dingen gezien die ik nog niet kende. In de stad was het erg druk met mensen vanwege fiesta de la Luz, het lichtjesfeest wat om 6 uur zou beginnen tot ca.10 uur. Maar veel mensen zaten om 12 uur al langs de weg. Na de ronde nog geluncht met iemand uit de groep en nog even rondgelopen in de stad voordat we naar t hotel gingen. Rond 5 uur weer verzamelen en naar de Avenida 2 waar de optocht voorbij zou komen. Eerst veel dansers en fanfare korpsen, later prachtige donna's met zwierige jurken. Later op de avond het echte werk, verlichte praalwagens. Erg leuk allemaal. Tussendoor zijn we met de 18 man gaan eten dichtbij en toen weer terug naar de optocht. Om kwart voor 10 vond ik het welletjes. Morgen gaan we naar Cahuita aan de Caribische kust. Om 7 uur moeten de koffers al klaar zijn want die moeten het dak van de bus op.
Foto's komen hieronder

1. Vriendin Ellen:
    18 december 2017
    Wat kleurig. Het is hier grauw. De donkere dagen voor Kerst.
  2. Paul:
    18 december 2017
    Zo val je nog eens met je neus in de boter als je onverwacht op stap gaat. Dat maakt het allemaal wel zo verrassend.
  3. Carine:
    18 december 2017
    Goed moment gekozen om daar te zijn. Lucia wordt in Zweden ook gevierd. Daar wordt een Lucia gekozen die voorop mag lopen in de processie. Zij hebben dan 4 brandende kaarsen of een krans met vier lampen op hun hoofd. Daar is het niet met veel pracht en praal. Heel bijzonder. Dit beloofd wat voor de rest van de reist.
  4. Jos:
    19 december 2017
    Lekker weertje daar, geniet van je vakantie. Het is een mooi land
  5. Judith:
    20 december 2017
    Schitterende foto' s van de Lucia optocht. Ontdekte net ook nog meer foto' s op ander plekje. Gelukkig leuke mensen, dat moet je altijd maar afwachten. Ben benieuwd naar de rest van je reis. Geniet e van.