2e toer halve dag Curral das Freiras

27 januari 2022 - Caniço, Portugal

Woensdag 26 januari

Stipt om half 9 opgehaald als eerste om vervolgens in een half uur nog 6 andere mensen op te halen. Gemeleerd gezelschap maar engelstalig dit keer. Even geen duits.

Echtpaar uit Israel, de rest uit Engeland. Chauffeur Neljo. En omdat er 4 opgepikt moesten worden vanuit Funchal toch iets van de stad gezien. Groot wel en zeer verspreid, mooie oude gebouwen, veel luxe hotels. Ook weer prachtig uitzicht natuurlijk op de haven en oceaan.

Vervolgens weer de hoogte in maar nu iets verderop. Eerste stop uitzichtpunt van Funchal waar een van de mensen haar camera liet vallen in een geul waar we niet bij konden komen. Zo jammer voor haar. De chauffeur heeft nog een poging gedaan maar helaas.

Daarna weer verder omhoog de berg op pico dos barcelos, weer een mooie plek om even de natuur op je in te laten werken. Helaas voor ons een regenachtige dag. Dan verder omhoog, draaiend om de berg heen. Vandaag wel een reistabletje ingenomen. Er zijn ook veel tunnels gegraven om zo beter van t ene dal in t andere te komen. Op Eira do Serrado aangekomen kon je het laatste stuk te voet verder. Halverwege leek t me wel genoeg want t was vrij hoog nog. Het uitzicht was daar ook spectaculair met diep in het dal het plaatsje Curral das Freias onze volgende en laatste stop. Het plaatsje is bekend om zijn kastanjes en daarvan maken ze puree  en likeur en uiteraard ook gewoon te proeven.

Ik keerde terug naar beneden, snuffelde de wat rond in de onvermijdelijke souvenirshops en trakteerde mezelf  op een koffie. Het busje weer in. Overigens dit zijn kleine busjes voor maximaal 14 mensen maar dat wordt wel krapjes. Met 7 goed te doen.

In Curral even rondgelopen, kerkje bezocht  en warme kastanjes geproefd. Verder viel er niet veel te beleven maar het uitzicht is hier waar t om gaat. Dit was een halve dagtoer. Je bent door de wegen vrij beperkt want hard rijden is onmogelijk. De terugweg was even mooi en als laatste stop de baai van Camara de lobos voordat we weer op weg naar ons hotel gingen.  Geluncht met een aardige dame met wie ik wel een klik heb. Duitse journaliste en leuk gezelschap. Daarna weer ieder zijn eigen programma. Zelf heb ik dat niet meer maar als ik nu een yoga class wil dan moet ik me daarvoor apart melden en dat komt dan op de rekening. Vandaag wilde ik wel de ontspannings yoga nidra doen en kon om 16.15 aanhaken. Vervolgens was ik zo moe en had geen trek dat ik verder op de kamer bleef en probeerde mijn slaap wat in te halen.

1. Zus Ellen:
    27 januari 2022
    Je moet straks nog helemaal bijkomen als je thuis komt,Haha.
  2. Hanneke:
    27 januari 2022
    Heb ik nog het hele jaar voor en bovendien lijkt t me t ultieme als ik t gevoel vast kan houden.
  3. Ellen:
    27 januari 2022
    Genoten van jouw verhalen en de prachtige foto's. Geniet er nog even van.