Relax dag

28 januari 2022 - Caniço, Portugal

Donderdag 27 januari

Vrij dag vandaag. Maar ben sowieso vroeg wakker. Om 06.30 hatha yoga, een rustig start van de dag, daarna ontbijt met pap en peren. Ik weet niet of ik dat allemaal thuis ook ga doen. Havermout zal t worden met notige dingen en wat fruit wat ik dus moet opwarmen. Zo'n raar idee.

Maar t vult wel en ik kan er de hele dag op voort als t moet. Ik heb me voor vandaag voorgenomen om de lunch in het zusterhotel te gebruiken en een plaatstelijk gerecht te proberen met vis. Daarna heb ik voor een uur een sauna geboekt. De sauna is helaas beperkt open en gelimiteerd maar vooruit. Luie dag wordt t dus.

Na een ochtend wandeling de heuvel af en weer op een latte gedronken onderweg. Ik wilde nog even naar de plaatselijke super waar ze ook een cafe hebben en souvenirs. Opeens zei iemand tegen me " hi you are the dutch lady right? " En of ik zin had om samen met haar koffie te drinken. Altijd. Zij was ook gast van het hotel en kwam uit Engeland. Ik had haar al eerder gezien.  Lorna heet ze en was een zeer spontane dame waar ik even gezellig mee heb gekletst. Ook zij is alleen hier zoals vele dames. Maar de meeste duitse ladies zijn toch bijzonder op zichzelf en niet erg spraakzaam. Of willen/durven geen engels te spreken. Alleen Birgit is ook wat spontaner en daar hou ik wel van. Nou ben ik ook niet gelijk een flapuit maar ik vind het wel leuk om eens met iemand te kletsen, zoals vrouwen onder elkaar kunnen doen. Ik ben de enige nederlandse en dat vind ik prima eigenlijk maar beetje aanspraak is ook wel fijn. Na deze spontane ontmoeting liep ik naar het restaurant. Wel wat te vroeg maar dat was geen probleem. Heerlijk op  het terras in de zon  gezeten en de plaatselijke specialiteit besteld. Een diepzee vis die er zeer pre historisch uitziet, maar gefileerd op je bord komt met banaan en mango. Verrassend lekker. De vis heet zwarte haarstaartvis en heeft wat weg van een murene om te zien (soort palingachtig dik lijf) maar met een woest uitziende kop.

Kop zwarte haarstaart visespada-preta of zwarte haarstaartvisEspada preta

Na deze overheerlijke smakelijke lunch wat weer eens iets anders is dan de drabberige substantie die we hier vaak krijgen, op pad naar de sauna. Er zat nog wel wat tijd tussen. De lucht trok samen  met dikke zwarte wolken en het begon te regenen. Op tijd in de SpA waar ik ook hier vroeger was dan geboekt, maar ik was er zowaar alleen en kon ruim anderhalf uur genieten ipv 1 uur. Er was een turkse sauna, infra rood, sauna van 55-65 graden om te starten en nog een van 90-95. Daar hield ik t maar 7 minuten uit. Al met al een relaxte middag. Het weer is weer opgeklaard en ik geniet nog even van t zonnetje op mijn balkon.

Morgen mijn 3e toer dag naar de andere kant van het eiland. De westzijde. We gaan t zien. Hopelijk hebben we goed weer. Fingers crossed

1. Zus Ellen:
    Klinkt zeker relaxed.
  2. Ellen:
    28 januari 2022
    Leuk die spontane ontmoetingen.
  3. Carine:
    28 januari 2022
    Hier ga je aan wennen. 😊
    Hoe is het met de rib?
  4. Hanneke:
    28 januari 2022
    Met de rib gast het steeds beter. Alleen sls ik er op dtuk of s'nachts voel ik t nog.
  5. Carine:
    28 januari 2022
    Wat fijn dat het beter gaat. Geniet even van de laatste dagen. We zien elkaar snel weer.
  6. Meriam Peek:
    29 januari 2022
    Het blijft leuk om jouw verhaaltjes te lezen en je fotos te bewonderen, maar die vis " hoef" ik niet. Geniet nog even Hanneke!