De laatste kuurdag

25 januari 2022 - Caniço, Portugal

Maandag 24 januari

Mijn laatste kuurdag. Gevuld met diverse afspraken. Eerst de yoga sessie om wakker te worden, ontbijt en daarna een evaluatie gesprekje met t kuurcentrum en aansluitend een volledige body massage waarin ik werkelijk bijna verdronk in de warme olie. De massage werd ietsje aangepast omdat ik niet op de buik kon liggen. Daarna was ik eigenlijk behoorlijk moe en besloot tot de lunch lekker in mijn eigen bubbel te blijven. De kamer heeft een paar goede stoelen, als de zon schijnt kun je in de zon zitten zonder dat iemand je ziet. Er is een waterkoker en je hebt je thermoskan thee tot je beschikking. Een goed boek erbij , wie doet me wat.

Ik had eigenlijk helemaal geen honger en de boodschap is hier als je geen honger hebt moet je ook niet verplicht voelen te gaan eten. Dus dit keer de lunch, wat eigenlijk de hoofdmaaltijd van de dag is , overgeslagen. Vanwege alle ayurvedische maaltijden die zo zijn samengesteld dat je er de hele dag op voort kan, heb ik eigenlijk nooit een honger gevoel. Maar dat had ik al nooit hooguit trek. Enige nadeel is hier wel dat de groente vaak te lang doorgekookt is waardoor je het idee krijgt dat t altijd dezelfde smaak heeft. Dat kan ik zelf beter en meer gevarieerder, zei ze heel optimistisch. 😀 we gaan t zien. Het is wel mijn doel, maar iets minder drastisch dan hier. Vis en kip mag wel op t menu. Wel leer je meer over de verschillende soorten granen en zaden die je kunt gebruiken. Helaas voor mij kan ik de kook workshop niet volgen. Die was op n dinsdag en vorige week kwam.ik net aan en begon ik mijn kuur op woensdag dus die kon nog niet ingepland. En de 2e week had ik net een toer geboekt. Had ik t eerder geweten had ik dat anders gepland. Maar in NL heb je ook zulke workshops.

Vanmiddag had ik een laatste gesprek met de dokter. De weegschaal gaf maar net een teleurstellende 6 ons minder aan maar ze zei dat t pas 6 dagen was dus een ons per dag. Tsja...okay dus doorgaan, als maar doorgaan dan is het over een maand of 3 misschien waar ik wezen wil. Bloeddruk nog steeds te hoog maar maag pillen heb ik niet meer genomen en gaat goed. Ze schrijft me kruiden voor die me van de bloeddrukpillen af moeten helpen en nog iets voor de spijsvertering. Terwijl ik dan denk er valt bijna niks te "verteren" want glijdt er zo weer uit 😊 maar goed. De spullen komen uit Duitsland, waar zij dus een kliniek heeft (keulen) en volgens mij ook zelf heeft samengesteld. Als t helpt mij van alle pillen af te helpen en blijvend succes qua energie, betere nachtrust en gewichtsverlies  samen met goede voeding ben ik tevreden.

Na een zalige yoga nidra  wat een zeer passieve maar bewuste yoga vorm is, de avondmaaltijd binnen genoten want t was koud geworden en vroeg weer onder de wol.

Morgen begint mijn toeristische deel. Ben benieuwd.

1. Ellen:
    25 januari 2022
    Klinkt goed Han. Hopelijk heb je er ook thuis iets aan. Het belangrijkste is dat je je er goed bij voelt. Alle gemiste aanrakingen op de huid in de coronatijd heb je nu ook ingehaald :).
    Ben benieuwd naar jouw belevenissen tijdens het toeristische deel.
    P.s. Henk leest jouw blogs mee en vindt dat je hartstikke leuk kan schrijven.
  2. Zus Ellen:
    25 januari 2022
    Mooi eiland hoor. Geniet van de zon, want hier is het alleen maar triest somber weer.
  3. Meriam Peek:
    26 januari 2022
    Ik ben erg benieuwd hoe je er straks uitziet! Dit doet je zo te lezen zeker goed! Geniet er nog lekker van!
  4. Hanneke:
    27 januari 2022
    Nog steeds hetzelfde alleen relaxter denk ik. 😄
  5. Myrna:
    30 januari 2022
    Wow fantastisch Hanneke dat je je er zo veel gezonder bij voelt! Top om te lezen.