Toer dag 3 Madeira West

29 januari 2022 - Caniço, Portugal

Vrijdag 28 januari

Weer vroeg wakker, je raakt eraan gewend. Geen yoga class vanmorgen maar zelf beetje yoga gedaan. Daarna douchen, aankleden en ontbijt. Om half 9 werd ik opgehaald. Nog gevraagd hoelaat ik morgen naar t vliegveld moet want vlieg pas rond half 7 in de avond dus misschien kan ik nog iets plannen voor de ochtend. Ik moet om 12 uur uitchecken van de kamer.

Om half 5 pas naar t vliegveld dus besloten om nog een ochtend toer te doen naar de botanische tuinen,  afrikaans expositie en mineralen allemaal op 1 plek. Anders wordt t hangen de hele dag dat is zonde.

Vandaag toer West en die was grandioos. Ook omdat het goed weer was vandaag dat scheelt. Van de weersverwachtingen kun je niks op aan. Er was bliksem voorspelt. Mooi niet. Nauwelijks regen zelfs. Zo'n mooie route beslist een aanrader. We waren dit keer maar met 3. Een aardig engels stel, Richard & Jane en ik. Eerst deels hoog langs een kustweg met prachtige uitzichten en daarna dwars over het eiland. In Camara do lobos vond ik nog een straatje met streetart. Prachtige kunst gemaakt van blikjes fris.  Heel knap gedaan.

Ik zou zeggen kijk de collectie van de foto's maar. Dat spreekt voor zich.

De diepte inUitzicht plateau

Op een moment kwamen we bij de hoogste uitkijk punt van Madeira. Er was een extra plateau waar je doorheen kon kijken naar beneden en nog een stuk met alleen glas. Op beiden ben ik maar niet op gaan staan. Brrr. Wel prachtig hoor als je voor je uitkeek vooral.

We hadden ruim anderhalf uur voor lunch en rondkijken in Ponte Moniz. Richard vroeg of ik hen wilde vergezellen met de lunch dus dat was wel gezellig. Ik heb weer een vis gegeten aan t spies met gepofte aardappel. Prima gegeten maar niet speciaal verder. Daarna nog rondgelopen maar erg veel te zien was er niet. Alleen de natuurlijke baden oftewel het water van de oceaan in diverse bekkens waar je dan in kon zwemmen als je dat wilde. Wij wilden dat dus niet.

Aan de andere kant van het eiland waren we nu. Door naar Sao Vincente, dat was onze laatste stop voor we weer terug gingen richting Funchal.

Al met al een prachtige dag, veel natuur, diepe dalen en dus een geweldig eiland ook om te wandelen, mits goede kaart en/of gids.

S'avonds hier in t hotel gegeten en nog even zitten kletsen met Lorna en tegen 8 uur weer op de kamer. De koffer vast ingepakt dan hoef ik morgenochtend niet veel meer te doen.

1. Meriam Peek:
    Goede reis terug!
  2. Zus Ellen:
    29 januari 2022
    Mooie plaatjes weer. Krijg wel zin om daar eens te gaan kijken.
    Nog even genieten van je laatste uurtjes en dan goede vlucht terug. Liefs
  3. Ellen:
    29 januari 2022
    Mooi de foto's. Goede reis naar huis.
  4. Myrna:
    30 januari 2022
    Ik krij helemaal de reiskriebels, leuk hoor Hanneke!