Laatste dag

29 januari 2022 - Funchal, Portugal

Zaterdag 29 januari

Alles gepakt  half 8 ontbijt ,  8 uur uitchecken en wachten op de laatste toer. De botanical gardens. Busje kwam op tijd met Neljo, de chauffeur van de 2e toer en de dames die toen mee waren, waren er dit keer ook. Nog een persoon ophalen in Funchal. Moesten even wachten maar toen bleek dat de chauffeur bij t verkeerde hotel stond. Ook Royal maar iets andere naam. Daarna op weg naar jardim botanica. Nou dacht ik dus dat dit de tuinen waren met ook de oosterse tuinen, Afrikaanse beelden en mineralen. Maar nee, helaas dat waren andere tuinen. The tropical gardens van Monte. Jammer. Maar de botanische tuin was ook mooi. Alleen nog weinig in bloei maar met fantastisch uitzicht, mooie cactus tuin enzo en heerlijk rustig ook. Mooi weer vandaag. Beetje heiig. Na 2 uur kwam de chauffeur ons weer ophalen....alleen toen deed de bus t niet meer. Geen beweging in te krijgen. Bellen en binnen no time iemand van de garage met startkabels en wij weer op weg naar Monte. Daar nog een gemeente park, de kerk had ik al gezien en ook de tobagans. Ik heb er nu een filmpje van gemaakt hoe de sleeën naar beneden gaan.

Vervolgens weer op weg. Inmiddels had de chauffeur een nieuwe accu laten komen. Dus zonder problemen weer op de terugweg. Ik trakteer mezelf vandaag op een lunch in stijl. Daarna wordt ik zo tegen een uur of 4 opgehaald voor de trip naar huis. Een heerlijk begin van dit jaar, mijn ultieme reset, een fantastisch eiland en een kickstart voor een nieuw gezonder leven.

Dank voor het meereizen. Leuk om te schrijven en jullie reacties te lezen.

See you soon

1. Ellen:
    29 januari 2022
    Het waren leuke verhalen. Bedankt voor het delen van jouw ervaringen. Tot gauw.,
  2. Carine:
    29 januari 2022
    Goede reis naar huis en bedankt voor de fijne reisverslagen.
    Zie je gauw. Groetjes.