Melbourne & Great Ocean road

3 september 2016 - Melbourne, Australië

Reizigers perikelen in Melbourne ( nee niet wat je denkt)

Dag 6
1 september. Het is technisch mijn dag niet. Allereerst dacht ik dat ik nog wat cash had maar blijkbaar ging het sneller er doorheen dan ik dacht. Dus eerst een ATM op weg naar station. Toen ticket naar Sydney domestic airport via machine. Geen loketten meer tegenwoordig. Ik moest nu ca $18 betalen en heen was het $6. Dat bleek dus fout en ben er heen blijkbaar doorgeslipt. Voordat je dat door hebt heb je al 4x opnieuw ingetoetst. Okay dan vliegen en wachten op mijn reistas. Wachten en wachten ach nee hé niet weer! Band was leeg en ik keek al rond toen ik bij de bagage service iets ontwaardde wat wellis de mijne kon zijn. Iets groots, zwaars en blauw ja hoor. pffff was blijkbaar too heavy load voor de band (toch maar 21kg) Dan proberen wifi contact te krijgen op Melbourne want ik wil de Uber taxi uitproberen. Mijn oude mobiel met Aus. sim is leeg dus moet eerst opladen. Mijn gewone mobiel doet niet wat ik wil en ik krijg maar geen wifi te pakken bij diverse locaties want overal moet je inloggen. Dus open of free wifi is iets minder free. Eindelijk lukt het dus Uber gevraagd. Ene Pablo zou me ophalen. ik zag m op mijn mobieltje heen en weer gaan maar ik zag m niet in t echt. Weg Pablo. Toen opnieuw en toen ene Tam en die was zo slim te bellen dus gelukt. Maar krijg bericht dat ik 10 $ annulering moet betalen. Tsja dat gaat niet door natuurlijk moet ik weer achteraan. In het hotel wil ik de oude mobiel opladen met de adapter maar wat ik ook probeer hij wil niet laden. Ik moet de excursie voor morgen bevestigen telefonisch en dat wil ik wel met de Aus. mobiel doen en niet via NL mobiel.
Helder idee ineens misschien heeft de tv wel Usb uitgang .Eureka, gelukt. Hotel had me wifi code gegeven. Na diverse pogingen receptie gebeld. Blijkt receptie verkeerde code te hebben gegeven. Wat ik al zei ik heb mijn dag niet.

Ik word/ben een zeer ervaren globetrotter op deze manier. Niet voor 1 gat te vangen.

Dag 7
2 september
Met kleine bus en gezelschap van 11 personen plus ik zelf op weg via Great Ocean Road naar Adelaide. 3 dagen met Damian de gids en chauffeur en Europees clubje met vnl backpackers van ca 24 -28 jaar. Wel allemaal alleen reizend. 1 Duitse dame iets jonger dan ik was erbij dus die klampt zich aan mij vast ook omdat haar Engels niet zo geweldig is. Maar ze probeert het wel. Ze is wat slechter ter been en ik ben ook niet de snelste t.o.v. de jongeren. Het manvolk: 3 Nederlandse afgestudeerde studenten, 1 Schot en 1 Ier en 1 Deense student. Het vrouwvolk: een Deense, een Ierse en Engelse (london) , een Duitse en ik dus. De eerste dag van deze trip was lang en vermoeiend en begon qua weer niet geweldig. Het is koud en ik heb nog geen korte broek aangehad maar warme kleren. Ik schat zo'n graad of 12. Aan elkaar voorstellen blijkt geloof ik niet meer van deze tijd. Vooral de Ier en de Schot willen zich niet met de rest bemoeien, roken als een schoorsteen en lijken zeer ongeïnteresseerd alsof deze tour eigenlijk niet voor hen bedoeld was. Mijn overige reisgenoten doen hun best. We zitten tenslotte wel 3 dagen met elkaar in een bus en hostel. Het is even wennen in t begin moet ik zeggen. De route op de eerste dag was mooi en er waren heeeel veel lookouts dus veel bus in en uit. Tussen de middag lunch zelf klaarmaken aan picknick tafel met door Damian meegebrachte etenswaren. Vogel stop met soort papegaaien die uit je hand eten. Aan het einde van de dag kregen we een cadeautje want het  weer was omgeslagen en helder. De sunset bij 12 apostelen een zeer bekende outlook van (was) 12 rotsen achter elkaar. Anyway ik beperk me van deze dag wat foto shoots te geven als ik in Adelaide ben. Het bereik is minimaal dus ik beperk me met deze update.

IMG_0937_resized IMG_1005_resized IMG_0989_resized IMG_0979_resized IMG_0980_resized

Zie onder foto's voor nog meer geselecteerde foto's maar je  blijft plaatjes schieten dus slechts een greep eruit.

dag 8
3 september
Half 6 ging de wekker. 6 uur ontbijt in de zitkamer van de hostel. De Duitse en ik hadden een upgrade en wij hadden ieder een aparte kamer iets verder van de hostel zelf. Dat was prettig maar wist ik niet.
Half 7 rijden en deze dag was ook bijzonder vele lookouts. Ook verhaal over een schip wat schipbreuk heeft geleden en allerlei lookouts waar dat dan gebeurd moet zijn en hoe. Elke keer toch weer prachtige uitzichten. Het weer was deze ochtend helder maar koud. Dus wel mooie plaatjes kunnen schieten. Ook deze dag veel gezien en ook heel veel gehoord over de bush, de aborigines en hoe zij leven over de beesten kortom hij weet veel te vertellen. Gisteren en ook vandaag weer koala in het wild gezien, emoes en kangoeroes. De kleine versie die in het zuiden leeft. Naarmate de dag vorderde werd het steeds kouder en bij de Grampians was het 8 graden. Freezing cold en waaien maar het weer was weer helder en dus weer mooie foto's kunnen maken aan het eind. Laat aankomen en ik heb een cabin voor mezelf. Heerlijk gegeten wat we deels zelf hebben klaargemaakt. Inmiddels al wat beter contact met de meesten.

IMG_1025_resized  IMG_1029_resized IMG_1073_resized IMG_1037_resized IMG_1110_resized IMG_1112_resized IMG_1105_resized

1. Ellen:
    3 september 2016
    En dan is het zomaar al dag 8. Geniet ervan. Leuk die koala. Hij lijkt wel niet echt.
  2. Tonny:
    3 september 2016
    GohHanneke,wat leuk weer om te even en de foto,s te zien
    Wij kennen alleen de grote kangoeroes, die we vooral niet onder de auto moesten krijgen ; deze ziet er wat aaibaarder uit.
    Je zal het daar vast al wel eens gehoord hebben : de lijfspreuk van de AUSSIES: don't worry. Dus maak je niet druk om je reisgenoten, maar het is wel zo aardig als zij zich wat sociaal opstellen
  3. Zus Ellen:
    4 september 2016
    Ja je wordt zo wel met je neus op de feiten gedrukt. Lekker zelf supporting. Maar inderdaad je wordt wel handig zo.
  4. Paul:
    4 september 2016
    Begin toch wel een trouwe volger van je blog te worden. Nog even doorbijten wat de frisse temperaturen betreft; voordat je het weet zit je uit te puffen in de hitte van de Outback.
  5. Carine:
    5 september 2016
    Wat een prachtige foto's ik ben benieuwd naar de rest. Nu ontdek je hoe creatief je bent in het oplossen van problemen. Deze reis kan niet meer stuk. Voor de kou trek je gewoon alles aan wat je mee hebt. Voor je het weet heb je het weer warm en moet er weer van alles uit. Waaier bij je?
  6. Judith:
    6 september 2016
    Ben net terug van Ameland en heb je reisverhalen dus achter elkaar net gelezen. Wat een geweldige foto' s. Ik verheug me om ze bij thuiskomst allemaal te zien! Je valt van hete in koude dagen. Vandaar waarschijnlijk toch je 21 kilo (ik dacht dat je het bij 17 zou houden?) bagage. Ik had me niet gerealiseerd dat je nog zo veel tijd met andere mensen doorbrengt tijdens je excursies. Hopelijk ook een beetje gezellige lui.
    Overmorgen ben ik weer een week weg, maar zal daarna weer snel bij lezen! Ik weet niet of je het echt leuk vindt om een blog bij te houden, maar voor thuisblijvers is het erg leuk. Volhouden dus. Geniet er van.