Beautiful Sydney & Blue mountains

31 augustus 2016 - The Rocks, Australië

Dag 4-6
The Rocks, Opera House & Harbour Bridge, Blue mountains.
Na weer een vrij rustige vlucht met 4 stoelen voor mij alleen (wat overigens niet zo comfy ligt als je wil maar ja je moet wat) touch down op Sydney international airport om 09.00 uur maandag ochtend. Tijdverschil met NL is 8 uur later, zeg maar ca halve dag loop ik vooruit. De airlink (trein) rechtstreeks naar Circular Quay wat praktisch tegenover t hotel ligt. Na even opgefrist te hebben meteen weer op pad want ook hier maar ca. 1,5 dag. Achteraf bezien toch niet zo slim om er zo kort te zijn. Maar ja ik kom hier ook niet om steden te bezoeken eigenlijk maar juist de rest van dit gigantische continent en dat moet nog beginnen. Tsja en daar sta ik dan met uitzicht op het ultieme visitekaartje van Sydney The Opera House (slik..) Het bewijs dat ik er echt ben ongelooflijk maar waar!
IMG_0592_resized_1  IMG_0652_resized_1 20160829_133908_resized_2  20160829_133821_resized_2  IMG_0640_resized_1  IMG_0660_resized
Het blijft een machtig schouwspel. Ook de Harbour Bridge, die toch heel erg hoog is vanaf de kade en waarvan ik me afvraag of ik daar wel op ga. Mmm nog maar zien..
Het gebied waar t hotel ligt is het oudste van Sydney en heet the Rocks. Oud en nieuw vlak bij elkaar maar dat vindt je ook daarbuiten. Beetje rondgedwaald de hele middag en uiteraard ook s'avonds Opera House en de Bridge op de foto. Bleek maar goed ook dat ik de eerste dag al redelijk weer had en mooi uitzicht op Opera House. tweede dag lag er een gigantisch cruiseschip voor anker en benam je al het uitzicht. Maar machtig is t wel je ziet even een verschil met de veerboot en het cruiseschip. Tweede dag in Sydney even rustiger aan. Het opera house van binnen bezocht met tour. Erg interessant. Er zijn meerdere zalen en bars en er vinden veel verschillende soorten concerten plaats van klassiek tot pop en jazz en uiteraard ook opera's maar ook cabaret optredens en andere shows bv Jamie Oliver. Even in de grote concertzaal kunnen kijken en luisteren. Er waren 750 kinderen aan het oefenen voor een uitvoering en we mochten even meeluisteren. Prachtig. Machtig gebouw en machtig gemaakt zonder pilaren of wat ook. 15 jaar aan gebouwd. Erg indrukwekkend is en blijft het van binnen en van buiten en op elk moment van dag en nacht even mooi. Van binnen is verder geen opsmuk nodig.  Uiteraard werd je op de foto gezet (ik weet t erg commercieel ) maar je hoeft t niet te kopen. Ik sta er zelden echt leuk op maar het viel mee dus ja ik ben voor de bijl gegaan. Je kreeg er ook een leuk boekje bij met t verhaal achter de bouw. Ach ja. Ik moet het allemaal zelf meezeulen. Dat wordt nog wat en ik begin pas net. In Royal Botanic Gardens rondgelopen waar je de lente kunt bewonderen. Een bijzonder mooi en groot oppervlak aan park lanen en weides waar heel grote bomen de geschiedenis hebben zien ontstaan met de Aborigine history als leidraad. Waterpartijen, beelden, bloemen, weiden en bomen met aan de ene kant het water als achtergrond en als je je omdraait de wolkenkrabbers van bedrijven en hotels.

IMG_0710_resized IMG_0698_resized IMG_0681_resized
In t hotel ben ik weinig. Alleen s'avonds na eten en de tweede avond heb ik heerlijk gegeten in t hotel in de bistro annex bar. Vegetarisch maar want alles is hier gebakken en gepaneerd in frituur en dat is niet mijn favoriete maaltijd. Ik mis de groenten. En de porties zijn vrij groot (voor mij dan).

De 3e dag mijn eerste excursie naar de Blue Mountains. Om 7.15 pickup door klein busje en was de laatste van een groepje van 12. Indonesische familie van 8 personen dan een stel uit Spanje, 1 uit Duitsland en ik dus. Ik heb overigens nog weinig Nederlands gehoord. Frans, UK Engels, af en toe Duits en uiteraard de Australiërs zelf in eigen land op vakantie. Blijkt dat veel mensen hun eigen land ook weinig bezoeken vanwege de afstanden. Het weer was deze dag zwaar bewolkt helaas en was frisjes. Blij dat ik mijn hoodies goed kon gebruiken en mijn regenjas mee had. De foto's volgen later maar mijn haar waait alle kanten op. Wel een machtig uitzicht op de Blue Mountains ondanks het weer. Op verschillende lookouts gestaan. Onze gids Ian nam steeds foto's dus dat was makkelijk voor mij dit keer. Ook een show gezien van 3 aborigines die uitlegden wat de tekening op hun lijf betekent, waar de dansen hun oorsprong vandaan hebben en wat het verhaal van de didgeridoo is. Lunch bij een golf resort country club in Wenthworth meen ik en toen scheen t zonnetje weer. 's middags door naar Featherdale Wildlife waar ik in contact (letterlijk) kwam met het meest knuffelige beest de koala en een wallaby en kangoeroe. Uiteraard toeristische foto met koala dit keer ook leuk souvenir. Kangoeroes en wallabies kon je zelf fotograferen tijdens het voeren. Erg leuk. Verder nog meer beesten gezien die ik nog nooit eerder gezien heb. Plus ook de 10 meest dodelijke slangen en spinnen dus dat wordt straks schoenen uitkloppen en slaapzak nakijken in de out back. Ik zal elke slang als dodelijk zien want onderscheid zie ik toch niet. Maar als goed makertje zetten ze erbij dat er nog maar weinig slachtoffers vallen omdat ze zich niet zo gauw laten zien. Dat hoop ik dan maar
Vanavond inpakken en morgenvroeg richting Domestic Airport voor de vlucht naar Melbourne waarna ik een 3 - daagse excursie ga doen.

IMG_0754_resized IMG_0765_resized IMG_0795_resizedIMG_0800_resized

1. Willy:
    31 augustus 2016
    Hoi Han
    Fijn dat je geniet van alle mooie en nieuwe dingen.
    Mooie foto's.
  2. Zus Ellen:
    1 september 2016
    Hoi zussie, ben stiekem toch wel wat jaloers op je, bij het lezen en zien van je foto's. Je bent echt in een andere wereld. Ben super trots op je. dikke knuffel
  3. Schoonzus Wijnie:
    1 september 2016
    Wauw Han, wat een mooie dagen heb je weer beleefd, geweldige foto's, geniet er van!
  4. Tea:
    3 september 2016
    Han, wat een mooi gebied zeg. Wat een ervaring. Ik hoop wel dat je niet teveel slangen tegen komen.

Geniet er van.