2e en 3e dag

21 januari 2022 - Caniço, Portugal

20 januari

Vandaag zei de wekker om half 7 opstaan maar mijn ribbenkast was t daar niet mee eens. Dus de yoga class overgeslagen voor vandaag en meteen maar besloten dat t sportcentrum vandaag mij ook nog niet zou zien. Een very slow start. Mijn kuiten voel ik nu ook van de behoorlijk steile straten hier. Lekker even relaxen tot 2 uur vanmiddag want geen afspraken. Boek lezen, cappuccino drinken, lunchen. Vanmorgen bananen pancakes en fruit. Lunch salade,mango chutney en soort quiche met ananas toe.

Vanmiddag had ik een massage met specerijen. Dat is een met olie en spices gemixte substantie waar je mee wordt ingesmeerd. Full body. Dat ging niet zo zachtjes en voelde als een scrub behandeling. Omdat mijn ribben aan  de rechterkant behoorlijk pijn deden als ik ging liggen duurde t even voor ik een prettige houding gevonden had. Overigens zijn echt alle mensen van t hotel en therapeuten etc bijzonder aardig, lief en behulpzaam en met eindeloos geduld.

De gasten, voornamelijk duitse dames een enkel echtpaar, herken ik nu wel. Maar de meesten zijn toch met 2 of in hun eigen bubbel  dus echt contact dan alleen guten morgen  mittag, abend und bon apetit is er niet.

Na de massage kon ik de smurrie van het lijf spoelen. De werking ervan heeft te maken met het los scrubben van afvalstoffen zowel in als op je lijf. Na de douche en relaxen een presentatie over wat Ayurveda nu eigenlijk is en de verschillen in de 3 types. Ik ben duidelijk Kapha en beetje Pitta. Het vergt teveel dit uit te leggen. Ik had al het vermoeden welk type (dosha) ik was. Check internet, altijd handig. Ook als ik duitse woorden niet begrijp kan ik t opzoeken. Bv verdauerung. Had geen idee. Blijkt vertering te zijn. Of hirse is gerst. Ik zit nog niet helemaal in die terminologie.

Na het diner, die ik bijna was  misgelopen omdat ik in slaap was gevallen,  vroeg naar bed. Ik was behoorlijk moe, waarschijnlijk van de massage.

21 januari

S'nachts werd ik wakker met behoorlijke hoofdpijn. Daar heb je t al  ondanks veel drinken nog hoofdpijn. Toch nog wat kunnen slapen en s'morgens weer yoga class. Dat is wel heel relaxed met open ramen, geluid van de oceaan. Kan er bijna aan wennen.

Yoga room Yoga room

Na de yogales, ontbijt en tot 12 uur even niks. Dus ik had toch de moed om naar t sportcentrum te gaan van t hotel  iets verderop met indoorpool. 45 minuten sporten en 15 minuten zwemmen. Weer  terug want om 12 uur kreeg ik mijn voeding advies uitgelegd. Komt er eigenlijk op neer dat ik zolang de winter duurt alles beter kan aanpassen. Niets moet maar het zijn dan ook adviezen.

Op t terras geluncht met dit advies in mijn achterhoofd. Geen salades meer maar warme hap. Dat is mijn hoofdmaaltijd. Overigens moet ik eigenlijk alle maaltijden warm eten. Ook ontbijt bv pap. Hmm weet niet of ik dat zo fijn vind, geen muesli met yoghurt meer als ik thuis ben. Zo jammer. Zuivel, alcohol, koffie en eieren worden zoveel mogelijk geweerd. Is hier dus ook niet te krijgen. Er is ook geen bar ofzo geen lounge alleen een chill room, maar dan kun je net zo goed op je kamer blijven.

Om 2 uur weer ander soort scrub massage maar dan droog met een handschoen. Als er nu nog afvalstoffen in mijn lijf zaten zijn die er nu wel uitgescrubd.

Ik gunde mezelf een heerlijke paar uur in de zon want die was gaan schijnen vanmiddag.  Ik heb nog weinig andere dingen kunnen doen zoals wandelen of een toer omdat het schema dat net niet toelaat. Dat wordt dan pas volgende week wanneer ik geen behandelplan meer heb.

Middagzon

Nu net weer yoga class en meditatie gedaan, voornamelijk gericht op de ademhaling. Straks licht avondeten en dan is er weer een dag voorbij.

Cure officeHotel omgeving

1. Ellen:
    21 januari 2022
    Ervaar je het nog wel als vakantie? Ik vind het best pittig hoor.
  2. Hanneke:
    21 januari 2022
    Het is ook pittig. Het is een reset "vakantie" met recht. Dus je komt wel tot rust enzo meer in balans want je bent meer met jezelf bezig qua gezondheid. Wat ik er verder mee doe later is aan mij natuurlijk.
  3. Meriam Peek:
    22 januari 2022
    Hai Han, wat n mooi programma loop je door! Iedere vezel van je lijf krijgt de aandacht! En wat ben je in een prachtige omgeving!
    Go with the flow! Dikke knuffel !
  4. Myrna:
    22 januari 2022
    Hi Han, ik lees je verhaal met veel plezier maar het lijkt wennen zo die eerste paar dagen. De positieve effecten ga je vast en zeker voelen en je zit heerlijk in een prachtige omgeving met alle zorg, geniet er van en laat je lekker verwennen, meis
  5. Carine:
    22 januari 2022
    Nog even lekker doorgaan. Had je geen last van je rib in de sportschool of bij de yoga?
    Geniet lekker van de mooie omgeving.
    Ben benieuwd naar een nieuwe up-date.
  6. Zus Ellen:
    23 januari 2022
    Zit ik te wachten op een bericht van je, nee dus. Dus zelf maar op de site gekeken en zie dat je al het een en ander gepost hebt. Best pittig, maar je weet waar je het voor doet. Inderdaad resetten en herboren thuiskomen of zoiets. Ben benieuwd of je het zo ervaart. Oploszakjes zijn natuurlijk uit den boze, haha